Forum

Er komt geen Opwekking nr. 666

Roberto

Er komt geen opwekking 666

De stichting Opwekking heeft besloten om geen Opwekkingslied met als nummer 666 op te nemen in de nieuw te verschijnen bundel met liederen. Het zou te gevoelig liggen in de achterban, mensen zouden aanstoot nemen aan een christelijk lied dat het getal van het beest draagt, zoals 666 wordt aangeduid in het Bijbelboek Openbaring.

Ik had het al verwacht, maar wat mij betreft was het niet nodig geweest om 666 over te slaan. Wat vinden jullie?

When it comes to wanting what’s real, there’s no such thing as greed - OTR

Double U B

Onzin. 666 is ook maar een getal. Dat het toevallig de associatie heeft met 'het beest' vind ik echt een kul-reden om het niet toe te wijzen aan een opwekkingsnummer. Ik zeg: bijgeloof.

Koffie

God gave me style and gave me grace
God put a smile upon my face

(Coldplay)

Puteolanus

En als je ze natelt, is 667 ineens het 666e nummer met tekst. Lijkt een beetje op vliegtuigen waar geen rij dertien is, maar na 12 14 komt.

Proeme

echt, ik vind het nergens op slaan. 666 is gewoon eentje meer dan 665 en eentje meer dan 667. Gewoon een getal.

Juist door dit soort acties, geef je aandacht aan een eventuele extra betekenis. Nergens voor nodig, dat verdient de duivel niet.

edit: overigens verwijst die link in de openingspost niet naar het juiste artikel...

www.ichthusretraite.nl

Werken bij het Rijk!
Kingdom's Battle was ook heel tof.

Jan-Gerrit
Proeme

echt, ik vind het nergens op slaan. 666 is gewoon eentje meer dan 665 en eentje meer dan 667. Gewoon een getal.

Eentje minder dan 667 bedoel je waarschijnlijk...

Da mihi facta do tibi ius.

Jan-Gerrit

Kun je trouwens op dit forum wel 666 berichten posten als gebruiker, of schiet je er dan automatisch eentje bij op en kom je op 667 te staan?

Da mihi facta do tibi ius.

JochEm

Stelletje pubers Wink
Tis toch heel begrijpelijk dat het symbool van de duivel ontweken wordt bij opwekking.

Proeme
Jan-Gerrit

Eentje minder dan 667 bedoel je waarschijnlijk...

wiskundigen kunnen niet rekenen he Wink

www.ichthusretraite.nl

Werken bij het Rijk!

LuukLuuk

ik dacht gister even dat ik in de war was met de datum, maar op de krant stond toch echt nog geen 1 april.
Zielige actie.
Ben benieuwd of ze dan wel zo blasfemisch zijn om een lied met nummer 777 te maken.

LuukLuuk
"Mathematical cryptography, as bad as it sometimes is, is the strongest link in most security chains." - Bruce Schneier

skalleluja

Ik vind het echt grote onzin, heb sowieso niet erg veel met het getal 666! Dat gaat toch over Nero.. Confused

Je bent zo mooi anders dan ik
natuurlijk niet meer of minder maar
zo mooi anders,
ik zou je nooit anders dan anders willen!

Mr. E

Je hebt wel hordes bijgelovige evangelo's om rekening mee te houden. Lees het artikel maar: het besluit werd instemmend ontvangen. Ik voel mezelf ook een beetje te nuchter voor dit soort onzinsymboliek, maar ik gun ieder z'n rariteiten. WinkIk heb er zelf ook zat.

Ichthiaan van 2000 tot 2006. Oud-hoofdredacteur van de Claridad.

Puteolanus

[url=http://www.oneway.nl/n/'Lied-666-overslaan,-is-dat-geen-bijgeloof'/23228/index.html/]Reacties op overslaan nummer 666[/url]
Er zijn er meer die het niet zo hebben op het overslaan van nummer 666. Maar misschien komen de samenstellers zo tegemoet aan de hordes evangelo's, en hopen ze dat de anderen het schouderophalend accepteren.

Proeme

www.ichthusretraite.nl

Werken bij het Rijk!

Edd
skalleluja

...heb sowieso niet erg veel met het getal 666! Dat gaat toch over Nero.. Confused

Auw, dit zegt iemand van de BSC/de kringco-to-be?

You will respect my authoritah!

Bert

Ik las gister een stukje in de krant hierover. Het ergste vind ik niet eens dat ze het nummer over slaan (al vind ik het ook nergens op slaan), het ergste is nog wel de reden.
Het geval wilde dat nummer 666 de laatste zal zijn van de nieuwe serie en dit getal zal dus altijd zichtbaar zijn op de boekjes, op de cd's enzovoort. Dat was de grootste reden om het niet te doen.
Er werd zelfs gezegd door zo'n opwekkingsvogel dat als het nummer ergens tussenin had gestaan ze wel het nummer gebruikt hadden voor een overwinningslied ofzo. Nou vraag ik je, dit slaat toch werkelijk als een pik op een drumstel. Als het dan toch niet kan dit getal, dan kan het natuurlijk ook niet als het ergens tussenin staat, het getal wordt er echt niet anders van. Maar goed, dat nog terzijde, voeg dit jaar dan een extra nummer toe zodat je alsnog op nr 667 uitkomt. Echt ik kan hier met alle goede wil van de wereld niet bij... Ik vind dit 1 grote angstreactie waarbij echt niemand wat opschiet

Bert... net als Treb, maar dan andersom

skalleluja
Edd

...heb sowieso niet erg veel met het getal 666! Dat gaat toch over Nero.. Confused

Auw, dit zegt iemand van de BSC/de kringco-to-be?

Ehm.. ja! Als we heel nuchter kijken naar het getal van het beest, is het (naar ik vernomen heb) het meest logisch te concluderen dat dit een soort geheimtaal voor Nero is! Denk niet dat je demonisch belast wordt als je iets met het nummer 666 doet, zou gerust op saffier 666 willen wonen als dat adres bestond!

Volgens mij is er wat betreft 666 sprake van angst! Come on, Jezus heeft de satan overwonnen en dan zouden we bang zijn zodra er drie keer een zes achter elkaar verschijnt..?

Je bent zo mooi anders dan ik
natuurlijk niet meer of minder maar
zo mooi anders,
ik zou je nooit anders dan anders willen!

Mr. E
skalleluja

Ehm.. ja! Als we heel nuchter kijken naar het getal van het beest, is het (naar ik vernomen heb) het meest logisch te concluderen dat dit een soort geheimtaal voor Nero is!

Ik kijk niet nuchter naar de bijbel. Ik kijk ernaar als christen. Razz
Ik bedoel: je kunt alles wel nuchter bekijken, dan is de bijbel gewoon een geschiedenisboek, etc etc. Ik ga d'r zelf vanuit dat er een geestelijk aspect aan zit, en dat het dus helemaal niet logisch is om het te lezen als een politiek pamflet. Want als 666 slechts naar Nero verwijst, waarom verwijst de rest van het NT dan naar Jezus/ God en niet ook naar de politieke situatie van destijds?

Denk niet dat je demonisch belast wordt als je iets met het nummer 666 doet, zou gerust op saffier 666 willen wonen als dat adres bestond!

Dat ben ik dan weer met je eens. Mr. Green

Volgens mij is er wat betreft 666 sprake van angst! Come on, Jezus heeft de satan overwonnen en dan zouden we bang zijn zodra er drie keer een zes achter elkaar verschijnt..?

Beetje simpele voorstelling van zaken. Satan is overwonnen, in die zin, dat hij nu weet dat zijn macht eindig is, terwijl hij streefde naar eeuwige macht. Er hangt een zwaard van Damokles boven z'n hoofd, zeg maar. Wink Maar hij heeft nog steeds macht, ook over christenen. Je kunt als je naar de praktijk kijkt ook geen andere conclusie trekken.

Tjoardster

En dit is discussie waard Rolling Eyes ?

Mr. E

Ach, over die 666-beslissing is alles wel gezegd leek me, dus een mooi moment om een zijweg in te slaan. Mr. Green

Tjoardster

Oh, je post was er nog niet toen ik zat te broeden op wat te zeggen Wink . Vraag ik me wel af... zijn we ook bang voor demonisch bezeten mensen? Ik hoor wel eens verhalen van evangelisatie-acties; ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel eens mee zou willen maken... niet dat het nu tof is dat mensen demonisch bezeten zijn, maar ik denk dat het snel zo is dat we de ons gegeven autoriteit vergeten. Ik besef me overigens dat ik nu misschien een grote mond heb Hmm .

Gebruikersnaam:

Wachtwoord: