|
|
| Auteur |
Bericht |
imbroglio Genie

|
Geplaatst: Di 28-02-2006, 12:06 Onderwerp: Re: Open Orthodoxie |
|
|
| LuukLuuk schreef: | | imbroglio schreef: | | Klei schreef: | | Ze willen heel graag anoniem blijven want ik weet niet welk(e) perso(o)n(en) er achter zit(ten). |
wil je weten wie ze zijn? ik heb zo mijn bronnen... zal wel ff navraag doen |
Je kan ook kijken op de medewerkers-pagina. |
tegenwoordig ja, maar vroeger nog niet... |
|
| Naar boven |
|
 |
Joker Professional

|
Geplaatst: Di 28-02-2006, 14:48 Onderwerp: Open Orthodoxie |
|
|
| Ze noemen zich dus echt contrarevolutionairen. Dat is nog een tikkeltje conservatiever dan antirevolutionair. Ik vraag mij af of BJ echt meedoet met Open Orthodoxie of dat de club zijn artikelen (net als de mijne) heeft geannexeerd. |
|
| Naar boven |
|
 |
Joker Professional

|
Geplaatst: Ma 10-04-2006, 17:55 Onderwerp: Open Orthodoxie |
|
|
| Toch hebben ze af en toe erg goeie ideeën: link |
|
| Naar boven |
|
 |
Mr. E Get a life

|
Geplaatst: Do 18-05-2006, 11:55 Onderwerp: Open Orthodoxie |
|
|
Ineens werd mijn maildoos dagelijks vereerd met een bezoekje van de Open Orthodoxie.
| Quote: | Open Orthodoxie * 15 mei 2006
Bye Bye Ali
Met het vertrek van Ayaan Hirsi Ali is deze episode nog land niet afgesloten. Laten we hopen dat ze ook in haar nieuwe "vaderland" Amerika snel door de mand zal vallen. Lees meer > |
| Quote: | Dag Ayaan
Nee, ik ga het niet over Ayaan en haar mogelijke leugens hebben of haar vlucht naar de Verenigde Staten. Door Lucas Hartong. Lees meer > |
| Quote: | Open Orthodoxie * 16 mei 2006
Alexis de Tocqueville over religie en politiek
Het scherpe oog van de jonge Fransman Alexis de Tocqueville was uitermate geschikt om het religieuze karakter van de jonge natie Amerika waar te nemen en vast te leggen. Door Bas Hengstmengel. Lees meer |
| Quote: | Open Orthodoxie * 17 mei 2006
Nederland ex nihilo
Sinds het debat rond de kwestie "Ayaan Hirsi Ali" is het duidelijk dat de slappen knieën van "rechts" zijn overgegaan in een weke herseninhoud. Vanaf nu mogen leugens als basis dienen voor staatsburgerschap en volksvertenwoordigerschap." Lees meer > |
| Quote: | Solidaire polderwind
Ayaan Hirsi Ali is geen Nederlander concludeert minister Verdonk. En ook niet als het aan Ilja Leonard Pfeiffer ligt. Voor de rest is er geen nationaal intellectueel die onverhoopt mee wil graaien naar Ayaans paspoort. Lees meer > |
| Quote: | Open Orthodoxie * 18 mei 2006
Ik staar Ayaan met weemoed na
Ayaan Hirsi Ali was zowel in het linkse als in het rechtse kamp zowel geliefd als gehaat. Haar vertrek vervult me met jaloezie en weemoed. Lees meer > |
Ik had hier allerminst om gevraagd en vond hun fascinatie voor Ayaan Hirsi Magan zeer apart. Op 18 mei, na mail nr. 4 dus, heb ik maar eens om opheldering gevraagd:
| Quote: |
Beste **********,
Ik schijn ineens, vanaf 15 mei, lid te zijn van een nieuwsbrief van de Open Orthodoxie. Ik kan niet uitsluiten dat ik me daarvoor heb opgegeven in een grijs verleden, maar dat maakt het niet minder merkwaardig dat ik nu ineens allerlei e-mails van jullie krijg. Ik heb jullie ooit een e-mail gestuurd met wat vragen en opmerkingen, maar daar niet eens antwoord op gehad. Om nu ineens ongevraagd met een nieuwsbrief te komen, vind ik eigenlijk ongepast.
|
Het antwoord behoeft eigenlijk geen toelichting:
| Quote: | | #Roberto: mail verwijderd naar aanleiding van verzoek van de afzender. |
Geen commentaar geven dus, want ik ga nu al over de schreef , maar ik vond dit zo'n wazig antwoord, dat ik het de moeite waard vond om de discussie over de OO weer even nieuw leven in te blazen.
#Roberto: sorry Chuck, had per ongeluk je bericht gewist, heb teruggeplaatst maar de opmaak is licht gewijzigd. |
|
| Naar boven |
|
 |
Mr. E Get a life

|
Geplaatst: Do 18-05-2006, 12:44 Onderwerp: Open Orthodoxie |
|
|
O heel stijlvol zijn die vriendjes van Bart Jan Spruyt, lijkt de LPF wel: ik lever een weerwoord en in no-time maakt deze gast me uit voor "kneus".  |
|
| Naar boven |
|
 |
Roberto webmaster

|
Geplaatst: Do 18-05-2006, 14:13 Onderwerp: Open Orthodoxie |
|
|
Een paar opmerkingen van uw moderator:
| Quote: | | De opmerkingen op dit forum verschoven op den duur richting onbehoorlijke en zelfs hatelijke volstrekt onbeschofte opmerkingen. |
Hatelijke reacties zijn hier verboden, zie de forumregels. Als iemand aannemelijk kan maken dat regels overtreden zijn worden de betreffende opmerkingen verwijderd, voorlopig snap ik te weinig van die orthodoxie om te kunnen beoordelen welke kwalificaties wel of niet terecht zijn.
| Quote: | | Deze mail mag niet aan derden worden verstrekt en al helemaal niet op internet worden geplaatst, met of zonder commentaar van (neo-christelijke) schuillieden. |
Nogmaals de forumregels, en voor Remco ten overvloede: de gebruiker is zelf verantwoordelijk voor het geplaatste bericht.
| Quote: | | mailverkeer met Ichthusleden |
Lang niet alle forumgebruikers zijn Ichthuslid. Een blauw visje achter iemands nickname geeft zijn/haar lidmaatschap aan. |
|
| Naar boven |
|
 |
Tamminga sr. Verslaafde

|
Geplaatst: Do 18-05-2006, 14:20 Onderwerp: Re: Open Orthodoxie |
|
|
| Chukwudifu schreef: | | Ineens werd mijn maildoos dagelijks vereerd met een bezoekje van de Open Orthodoxie. | pfff, nou gefeliciteerd.
hoef je iig geen krant meer te nemen.
overigens vind ik het wel opmerkelijk dat die lui zich zo tegen de VVD keren. dacht altijd dat dat ook boordevol conservatisme zat.
| Roberto schreef: | | Nogmaals de forumregels, en voor Remco ten overvloede: de gebruiker is zelf verantwoordelijk voor het geplaatste bericht. | bang voor je forum?
maar als ze problemen met ons hebben laat ze ons dat dan hier in ons gezicht zeggen in plaats van allemaal flauwekul naar chuk te sturen. |
|
| Naar boven |
|
 |
filia Hobbyist

|
Geplaatst: Za 08-07-2006, 12:15 Onderwerp: Open Orthodoxie |
|
|
| k word zo langzamerhand ook wel benieuwd wie/wat ze nou zijn. heb ff de site doorgescrolled maar of dat echt helpt... Im, heb je nog wat van je huisgenoot gehoord? |
|
| Naar boven |
|
 |
imbroglio Genie

|
Geplaatst: Vr 14-07-2006, 15:11 Onderwerp: Re: Open Orthodoxie |
|
|
| filia schreef: | | Im, heb je nog wat van je huisgenoot gehoord? | huh, want? |
|
| Naar boven |
|
 |
Mr. E Get a life

|
Geplaatst: Vr 14-07-2006, 15:36 Onderwerp: Re: Open Orthodoxie |
|
|
| filia schreef: | | k word zo langzamerhand ook wel benieuwd wie/wat ze nou zijn. |
Het is een bijelkaarraapsel van intellectuele figuren met heel veel vertrouwen in zichzelf en heel weinig incasseringsvermogen (slash lange tenen). Dat eerste is goed, maar dat laatste nam wel angstwekkende vormen aan, gezien hoe overstuur ze waren n.a.v. wat er in dit kleine topicje over OO werd gezegd. |
|
| Naar boven |
|
 |
Tamminga sr. Verslaafde

|
Geplaatst: Vr 14-07-2006, 16:22 Onderwerp: Re: Open Orthodoxie |
|
|
| Chukwudifu schreef: | | intellectuele figuren | interrrrlectueel
en het was andrea bijna gelukt hun beweging al in de opstartfase op te blazen hoorden we vandaag. |
|
| Naar boven |
|
 |
Mr. E Get a life

|
Geplaatst: Vr 14-07-2006, 16:29 Onderwerp: Open Orthodoxie |
|
|
En dat alles met één topicje op het forum.
Heerlijk toch: je eerste Buckler-actie, altijd een belangrijk moment in je leven. Ik zou het koesteren Andrea.
Wat bedoel je met interrrlectueel trouwens? |
|
| Naar boven |
|
 |
Tamminga sr. Verslaafde

|
Geplaatst: Vr 14-07-2006, 16:45 Onderwerp: Open Orthodoxie |
|
|
| als ik dat hier ga uitleggen krijg ik ook zo'n boze mail ben ik bang. doe ik wel eens bij een biertje. |
|
| Naar boven |
|
 |
Mr. E Get a life

|
Geplaatst: Vr 14-07-2006, 16:51 Onderwerp: Open Orthodoxie |
|
|
| Mietje. |
|
| Naar boven |
|
 |
imbroglio Genie

|
Geplaatst: Vr 14-07-2006, 18:17 Onderwerp: Re: Open Orthodoxie |
|
|
| Fantasmagorie schreef: | | en het was andrea bijna gelukt hun beweging al in de opstartfase op te blazen hoorden we vandaag. |
Ik voel me zeer vereerd dat ik zoveel macht blijk te hebben gehad
Maareh, uit het feit dat ik volgens meneer Erik hun vereniging wilde afzeiken, blijkt wel dat hij nu reageert als een stier op een rode lap, want ik heb dit topic destijds geopend met afsluitende opmerking: "Ik zou zeggen, kijk eens op www.openorthodoxie.nl en vorm uw mening over dit genootschap."
Daarnaast heb ik het mijn toenmalige huisgenoot T. verteld dat ik op hun site had gekeken en dat ik een topic op 't ichthusforum had geopend. Hij vond dat wel leuk en was erg benieuwd naar de reacties die de christen-ichthianen zou hebben. 'k Heb destijds dus geen verbod of terugfluiting gehad. Het is wel erg makkelijk om een 'huisgenoot-van' de schuld in de schoenen te schuiven en ik zou zeggen: "Meneer Erik je zeikt maar over een steentje."
Ik hoop dat ze weten dat ze zichzelf erg veel negatieve publiciteit geven op de manier waarop ze nu bezig zijn...  |
|
| Naar boven |
|
 |
Tamminga sr. Verslaafde

|
Geplaatst: Za 15-07-2006, 02:38 Onderwerp: Re: Open Orthodoxie |
|
|
| Dostojevski schreef: | | Mietje. | neo-christelijk schuillied |
|
| Naar boven |
|
 |
filia Hobbyist

|
Geplaatst: Zo 16-07-2006, 00:21 Onderwerp: Re: Open Orthodoxie |
|
|
| Fantasmagorie schreef: | | Chukwudifu schreef: | | intellectuele figuren | interrrrlectueel
|
om ta een boze mail te bezorgen: ik stel me bij interlectuele mensen mensen voor, die in de veronderstelling je te verbeteren je juist 'verslechteren'.
Overigens zóu het woord interlect best gekund hebben, als de r niet geassimileerd was tot l... |
|
| Naar boven |
|
 |
imbroglio Genie

|
Geplaatst: Zo 16-07-2006, 00:49 Onderwerp: Re: Open Orthodoxie |
|
|
| Fantasmagorie schreef: | | interrrrlectueel |
ik stel me dan mensen voor die denken intellectueel te zijn, maar die zich eigenlijk slechts begeven tussen de lectuelen  |
|
| Naar boven |
|
 |
Tamminga sr. Verslaafde

|
Geplaatst: Zo 16-07-2006, 01:03 Onderwerp: Re: Open Orthodoxie |
|
|
| imbroglio schreef: | | Fantasmagorie schreef: | | interrrrlectueel |
ik stel me dan mensen voor die denken intellectueel te zijn, | correct
| imbroglio schreef: | maar die zich eigenlijk slechts begeven tussen de lectuelen | nee, juist zich daar ver boven verheven voelen en daardoor in een hele hoge en schitterende ivoren toren belanden. |
|
| Naar boven |
|
 |
filia Hobbyist

|
Geplaatst: Zo 16-07-2006, 08:25 Onderwerp: Re: Open Orthodoxie |
|
|
| Fantasmagorie schreef: |
| imbroglio schreef: | maar die zich eigenlijk slechts begeven tussen de lectuelen | nee, juist zich daar ver boven verheven voelen en daardoor in een hele hoge en schitterende ivoren toren belanden. |
Het woord is eig. inter-legere dus dat van 'tussen' blijft er altijd in. Ook als de r een l wordt door de l die erop volgt
Maja. wat je dan weer met 'ertussenlezen' moet...  |
|
| Naar boven |
|
 |
Mr. E Get a life

|
Geplaatst: Do 18-11-2010, 18:44 Onderwerp: Open Orthodoxie |
|
|
Dit topic is gisteren gebruikt om de heren van Catholica (inmiddels is dat hun nieuwste project, na Open Orthodoxie en BitterLemon) voor een stelletje extreem-rechtserts uit te maken. Ik dacht, ik laat het ff weten.
Het artikel in kwestie:
http://www.isidorusweb.nl/asp/default.asp?t=weblog_detail&weblog_id=6243 |
|
| Naar boven |
|
 |
M Genie

|
Geplaatst: Vr 19-11-2010, 16:44 Onderwerp: Open Orthodoxie |
|
|
Boeiend!
Ben wel benieuwd hoe jij tegen hen aankijkt, zie jij ze als 'heel-nederlands' zoals ook Bitterlemon genoemd wordt danwel ultra-rechts of heb je het idee dat het wel mee valt? In de discussie waren het met name Klei en JWT die het die benaming/classificatie geven.
Ik heb Bitterlemon een tijdje gevolgd maar bij mij kwam het nooit zo over. Van Catholica weet ik het niet, als protestant volg ik dat dan weer niet En zoals in het artikel al betoogd betreft het met name circumstantial evidence en volgt er voor mij niet meteen uit dat het project extreem rechts zou zijn. |
|
| Naar boven |
|
 |
Mr. E Get a life

|
Geplaatst: Vr 31-12-2010, 17:57 Onderwerp: Open Orthodoxie |
|
|
| Catholica verkondigt regelmatig standpunten die conservatief en/ of nationalistisch zijn. Dat ben ik dan, als niet-conservatief en ietwat kosmopolitisch ingesteld persoon, absoluut niet met hen eens. Maar dit artikel vind ik, om eerlijk te zijn, schandalig hyperig en vooral bouwend op insinuaties. "Ze zijn niet extreem rechts maar ik zou me er toch maar niet mee inlaten". Hoe langer ik over dat advies nadenk, hoe vreemder ik het ga vinden. Ik zie het als een welbewuste poging om de naam van Catholica te besmeuren. |
|
| Naar boven |
|
 |
|