|
|
| Auteur |
Bericht |
Rosa Diva Professional

|
Geplaatst: Di 06-03-2007, 18:43 Onderwerp: De nieuwe layout |
|
|
#Roberto: hier maar verder discussiëren over de layout.
Whaaa, wat is er met de site gebeurd?!?!? Waar is de oude, vertrouwde Ichthussite gebleven?
pff, ik moet even van de schrik bekomen...  |
|
| Naar boven |
|
 |
Sjoetje Verslaafde

|
Geplaatst: Di 06-03-2007, 18:53 Onderwerp: noch v&t noch j&j |
|
|
| leuk! |
|
| Naar boven |
|
 |
Roberto webmaster

|
Geplaatst: Wo 07-03-2007, 00:34 Onderwerp: Re: noch v&t noch j&j |
|
|
| Rosa Diva schreef: | Whaaa, wat is er met de site gebeurd?!?!? Waar is de oude, vertrouwde Ichthussite gebleven?
pff, ik moet even van de schrik bekomen...  |
Ik weet van niks ... zal Wubbo eens vragen  |
|
| Naar boven |
|
 |
Double U B  Erelid

Geregistreerd: 20-9-2005 Berichten: 2964 Woonplaats: Huize Inzicht
|
Geplaatst: Wo 07-03-2007, 01:21 Onderwerp: noch v&t noch j&j |
|
|
| Ja, ik dacht: ik doe es gek. Hij is niet meer zo roze als dat-ie was, misschien een teleurstelling voor sommigen. Ik heb nog wel back-ups van de oude vertrouwde site, mocht dit helemaal niks zijn. |
|
| Naar boven |
|
 |
laundromat Verslaafde

Geregistreerd: 21-10-2004 Berichten: 1076 Woonplaats: niet in VVV, vrede zij dank...!
|
Geplaatst: Wo 07-03-2007, 09:50 Onderwerp: Re: noch v&t noch j&j |
|
|
| Double U B schreef: | | Ja, ik dacht: ik doe es gek. Hij is niet meer zo roze als dat-ie was, misschien een teleurstelling voor sommigen. Ik heb nog wel back-ups van de oude vertrouwde site, mocht dit helemaal niks zijn. |
omdat de site gister van slag was (nu weten we waarom) dacht ik dat dat nu nog steeds zo was. dat witte vind ik helemaal nix! idd minder info op de homepage, maar ik vind het nu onduidelijker.
zoals rido al ergens zei: geen klasse, meer!
dus doe maar weer de ouwe...
p.s. ik ben wat conservatief denk ik, ondanks dat, wil ik wubbo bedanken voor zijn initiatieven en ideeen. |
|
| Naar boven |
|
 |
Friezin Verslaafde

Geregistreerd: 3-10-2004 Berichten: 1015 Woonplaats: Groningen-Zuid
|
Geplaatst: Wo 07-03-2007, 11:33 Onderwerp: De nieuwe layout |
|
|
Het is eerste wat in mijn op komt is 'Whaah, wat hebben ze de site aangedaan!' (of, speciaal voor A-lasagna: 'urr' dacht ik natuurlijk;)). Ik vind het ook niet echt een vooruitgang. Ik dacht dat al dat oranje bij het jaarthema van vorig jaar hoorde, wat moet ik nu met al dat oranje in mijn scherm... Ik vind de aanblik ook minder professioneel en de voorpagina, vooral de agenda is niet zo overzichtelijk.
Maar als de rest van wereld het prachtig vind, kan ik het op termijn vast ook wel waarderen... |
|
| Naar boven |
|
 |
RiDo man van 10 mille
|
Geplaatst: Do 08-03-2007, 00:00 Onderwerp: De nieuwe layout |
|
|
| Double U B schreef: | | Zoals te zien is de layout van de site wat aangepast. Ook de startpagina (waar het om te doen was) is iets minder rommelig. |
Vind de startpagina nog steeds wat rommelig. Kun je de agenda en de sponosrs niet in een andere kleur doen? Bijvoorbeeld als het middenstuk wit is (zoals nu), de agenda en sponsors in gebroken wit. Het blijft dan wel één geheel maar wel overzichtelijker.
ook vind ik dat het wit en oranje teveel vloekt. Zou ik een wat zachtere oranje nemen (of helemaal geen oranje en die kleur reserveren voor het koningshuis en koningshuis gerelateerde sites).
En dan nog één puntje... sorry, sorry, sorry voor al die negativiteit, ook over de index: ik vind het persoonlijk wat mooier als alles in kaders staat ipv één wit vlak en dan variaties van één kleur of een paar kleuren die goed bij elkaar passen.
De site kan inderdaad gebruiksvriendelijker maar vond het vorige toch mooier.
En nu stop ik, want ik kan zelf helemaal geen sites bouwen...  |
|
| Naar boven |
|
 |
lientje Amateur

Geregistreerd: 8-11-2004 Berichten: 162 Woonplaats: Huize Beestenboel
|
Geplaatst: Do 08-03-2007, 00:16 Onderwerp: De nieuwe layout |
|
|
| ik had bij j en j al een post gedaan over de site: kvin mooi! |
|
| Naar boven |
|
 |
Double U B  Erelid

|
Geplaatst: Do 08-03-2007, 01:25 Onderwerp: De nieuwe layout |
|
|
Het is geen oranje, het is mosterd/olijf-geel/bruin, wat het ook wezen mag en het is idd vies, maar het zat nou eenmaal in het jaarthemalogo... Ik zal es wat andere kleurtjes proberen.
| RiDo schreef: | | Vind de startpagina nog steeds wat rommelig. |
| Ik schreef: | | Ook de startpagina ... is iets minder rommelig. | ... |
|
| Naar boven |
|
 |
stef Beginner

|
Geplaatst: Do 08-03-2007, 11:10 Onderwerp: De nieuwe layout |
|
|
Best mooi zo de site 2UB en Roberto, goed bezig
Trouwens, bebben jullie al gemerkt dat de uitklapmenuutjes bovenin, niet werken in IE7? |
|
| Naar boven |
|
 |
Tjoardster Verslaafde

|
Geplaatst: Do 08-03-2007, 11:13 Onderwerp: Re: De nieuwe layout |
|
|
| stef schreef: |
Trouwens, bebben jullie al gemerkt dat de uitklapmenuutjes bovenin, niet werken in IE7? |
Wees blij dat ik niet in het iTeam zit, ik had gezegd "installeer een echte browser" . |
|
| Naar boven |
|
 |
Proeme Get a life

Geregistreerd: 16-9-2004 Berichten: 4299 Woonplaats: Huize Pannenkoe, Vinkhuizen, Grunn
|
Geplaatst: Do 08-03-2007, 11:54 Onderwerp: Re: De nieuwe layout |
|
|
| Double U B schreef: | | Het is geen oranje, het is mosterd/olijf-geel/bruin, wat het ook wezen mag en het is idd vies, maar het zat nou eenmaal in het jaarthemalogo... | in die van vorig jaar toch? de huidige is toch rood? |
|
| Naar boven |
|
 |
anity Professional

Geregistreerd: 15-5-2006 Berichten: 293 Woonplaats: The Green Tea House!!
|
Geplaatst: Do 08-03-2007, 13:50 Onderwerp: De nieuwe layout |
|
|
klopt proeme  |
|
| Naar boven |
|
 |
stef Beginner

|
Geplaatst: Do 08-03-2007, 14:12 Onderwerp: Re: De nieuwe layout |
|
|
| Tjoardster schreef: | "installeer een echte browser" . |
Als jij adminrechten regelt voor mij op deze pc  |
|
| Naar boven |
|
 |
Friezin Verslaafde

Geregistreerd: 3-10-2004 Berichten: 1015 Woonplaats: Groningen-Zuid
|
Geplaatst: Do 08-03-2007, 14:37 Onderwerp: De nieuwe layout |
|
|
| Nu het oranjeachtige wat getemperd is ben ik er al beter over te spreken! Maar ik verkeerde inderdaad in de waan dat oranje de get ready for love kleur was en dat coming home meer met rood had... |
|
| Naar boven |
|
 |
Tjoardster Verslaafde

|
Geplaatst: Do 08-03-2007, 16:51 Onderwerp: Re: De nieuwe layout |
|
|
| stef schreef: | | Tjoardster schreef: | "installeer een echte browser" . |
Als jij adminrechten regelt voor mij op deze pc  |
Portable Firefox. Kun je op een usb-stick zetten. Standaardinstellingen zijn wel dusdanig dat het aantal schrijfacties minimaal is; dingen als cache en geschiedenis staan dus standaard uit, dat je het ff weet .
Geweldig spul, portable apps, geen adminrechten meer nodig . |
|
| Naar boven |
|
 |
Double U B  Erelid

|
Geplaatst: Do 08-03-2007, 17:14 Onderwerp: Re: De nieuwe layout |
|
|
| Friezin schreef: | | Nu het oranjeachtige wat getemperd is ben ik er al beter over te spreken! Maar ik verkeerde inderdaad in de waan dat oranje de get ready for love kleur was en dat coming home meer met rood had... |
Rood zei je? ... |
|
| Naar boven |
|
 |
Proeme Get a life

Geregistreerd: 16-9-2004 Berichten: 4299 Woonplaats: Huize Pannenkoe, Vinkhuizen, Grunn
|
Geplaatst: Do 08-03-2007, 17:18 Onderwerp: De nieuwe layout |
|
|
ja, zeg...
nu is de buitenkant rood en het forum niet... |
|
| Naar boven |
|
 |
Sjoetje Verslaafde

|
Geplaatst: Vr 09-03-2007, 11:38 Onderwerp: De nieuwe layout |
|
|
Ja, 't wordt steeds mooier!!
Maar kan 't forum zelf dan ook van oranje naar wat rooier? Startpagina is erg mooi !!!  |
|
| Naar boven |
|
 |
Double U B  Erelid

|
Geplaatst: Vr 09-03-2007, 13:28 Onderwerp: De nieuwe layout |
|
|
| De gevolgde links zijn al rood... |
|
| Naar boven |
|
 |
Tjoardster Verslaafde

|
Geplaatst: Vr 09-03-2007, 13:37 Onderwerp: De nieuwe layout |
|
|
De roze vis is weg . Daarentegen staat de vis wel erg mooi over het lijntje gedrapeerd . |
|
| Naar boven |
|
 |
Double U B  Erelid

|
Geplaatst: Vr 09-03-2007, 13:56 Onderwerp: De nieuwe layout |
|
|
Ik meen me te herinneren dat mensen het niet prijs stelden dat het visje niet meer blauw was...
Tis ook nooit goed... |
|
| Naar boven |
|
 |
Edd Professional

|
Geplaatst: Vr 09-03-2007, 14:24 Onderwerp: De nieuwe layout |
|
|
| Gewoon rood maken, want die blauwe kleur is oerlelijk. Idee voor een motie: nieuwe logo en Grunn Laid voor Ichthus? |
|
| Naar boven |
|
 |
Siebrand Hobbyist

|
Geplaatst: Vr 09-03-2007, 14:27 Onderwerp: De nieuwe layout |
|
|
twordt steeds mooier
voor de voorkant: kunnen de onderwerpen niet in wat subtiele blokjes worden geplaatst? ik vind het al snel een lap tekst worden. Misschien een klein beetje in forumstyle (ik bedoel de middenkolom).
Verder vind ik een shoutbox wel leuk (idd, heb ik niet van mezelf...)
En wat ik helemaal mooi zou vinden is als er een blok met activiteiten zou komen, vergelijkbaar met de agenda, maar dan met korte verslagjes van activiteiten die al zijn geweest. Het liefst met een koppeling naar forumonderwerpen (zoals met de agenda). je hebt dan een mooi overzicht van de meest recente activiteiten, de verslagjes daarvan en de reacties van de sitebezoekers daarop (zie ook het voorstelletje dat ik al eens eerder heb gedropt)
Verder: ga zo door! vooral de agenda vind ik mooi geworden; en ik vind de breedte mooi |
|
| Naar boven |
|
 |
Rosa Diva Professional

|
Geplaatst: Za 10-03-2007, 02:15 Onderwerp: De nieuwe layout |
|
|
Begin aan de nieuwe layout te wennen, het ziet er steeds mooier uit! Wat mij betreft mag het nog wat rozer 
Laatst aangepast door Rosa Diva op Za 10-03-2007, 02:16, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
 |
ML Hobbyist

|
Geplaatst: Ma 12-03-2007, 15:28 Onderwerp: De nieuwe layout |
|
|
Voor sommige mensen is verandering heel erg wennen, ik vind t geweldig, sowieso vind ik dat wij echt een topwebsite hebben!! Hulde!!
Toch ben ik minder blij dat de tekst in het middengedeelte bij mij onder de agenda pas begint, dat is flink scrollen, ligt dat aan mijn instellingen? |
|
| Naar boven |
|
 |
JochUm Amateur

Geregistreerd: 4-11-2004 Berichten: 158 Woonplaats: De mooiste stad van Nederland
|
Geplaatst: Ma 12-03-2007, 15:43 Onderwerp: De nieuwe layout |
|
|
| jo. opzich prima allemaal alleen 'past' de site niet meer op mijn scherm, ik moet steeds heen en weer scrollen, erg irritand. Hoe kan ik dat fixen? Schermresolutie aanpassen trekt mijn 15" beeldscherm niet. |
|
| Naar boven |
|
 |
Roberto webmaster

|
Geplaatst: Ma 12-03-2007, 16:32 Onderwerp: Re: De nieuwe layout |
|
|
| JochUm schreef: | | jo. opzich prima allemaal alleen 'past' de site niet meer op mijn scherm, ik moet steeds heen en weer scrollen, erg irritand. Hoe kan ik dat fixen? Schermresolutie aanpassen trekt mijn 15" beeldscherm niet. |
15"? Bestaan die nog?
De site is inderdaad niet (meer) ingericht op 800x600, net als heel veel andere sites. Als er meer mensen zijn die hier last van hebben kunnen we eens kijken of er een oplossing is. |
|
| Naar boven |
|
 |
JochUm Amateur

Geregistreerd: 4-11-2004 Berichten: 158 Woonplaats: De mooiste stad van Nederland
|
Geplaatst: Ma 12-03-2007, 17:11 Onderwerp: Re: De nieuwe layout |
|
|
| Roberto schreef: | | JochUm schreef: | | jo. opzich prima allemaal alleen 'past' de site niet meer op mijn scherm, ik moet steeds heen en weer scrollen, erg irritand. Hoe kan ik dat fixen? Schermresolutie aanpassen trekt mijn 15" beeldscherm niet. |
15"? Bestaan die nog?
De site is inderdaad niet (meer) ingericht op 800x600, net als heel veel andere sites. Als er meer mensen zijn die hier last van hebben kunnen we eens kijken of er een oplossing is. |
Jep, ze bestaan nog. Als jij een 17" hebt staan hebben we het probleem ook opgelost, ik wil hem zelf wel ophalen  |
|
| Naar boven |
|
 |
Roberto webmaster

|
Geplaatst: Ma 12-03-2007, 17:59 Onderwerp: Re: De nieuwe layout |
|
|
| JochUm schreef: | Jep, ze bestaan nog. Als jij een 17" hebt staan hebben we het probleem ook opgelost, ik wil hem zelf wel ophalen  |
Helaas, die heb ik niet voor je. Ze liggen voor het oprapen de laatste tijd, maar als je overweegt om je monitor te vervangen kan ik je aanraden een betaalbare 17" TFT op de kop te tikken, dat werkt prettiger en is beter voor het milieu aangezien ze maar een kwart van de stroom nodig hebben die een 17" beeldbuis uit het stopcontact slurpt. Maar de meeste mensen die nog op een 15" scherm werken (mijn huisgenoot is ook zo'n type) doen dat uit principe ('hij doet het nog prima en ik ga echt geen cent besteden aan die moderne onzin') of geldgebrek, dus ik denk dat mijn betoog weinig zin heeft  |
|
| Naar boven |
|
 |
|