|
|
| Auteur |
Bericht |
Timswa webmaster

|
Geplaatst: Vr 24-10-2008, 17:34 Onderwerp: Hoe werkt het nieuwe fotoalbum? |
|
|
Een nieuw fotoalbum op de site! Leuk! Maar wat kan ik er allemaal mee?
Overzicht
We beginnen op de basispagina, ook bereikbaar in het menu: Documenten > Foto's.
Hier zien we een lijst van de 20 meest recente albums (ik zie net dat ik een link naar de oudere albums ben vergeten, deze komt dus nog). Door op één van deze links te klikken ga je naar de ImageViewer voor dat betreffende album.
Opmerkingen
Daaronder staat nog een klein lijstje met de 5 meest recente opmerkingen. Leuk om te zien waar op gereageerd is. Door er op te klikken ga je direct naar de betreffende foto, en kun je dus zien waar de opmerking op slaat.
ImageViewer
Neem ik even aan dat je op één van de albums geklikt hebt, dan ga je naar de volgende pagina, waar de ImageViewer is afgebeeld. Deze bestaat uit een voorbeeldvenster en een scrollvenster daaronder.
Scrollvenster
In het scrollvenster kun je snel de foto's doorkijken. Ze worden weergegeven per pagina van 50 foto's. Op sommige miniaturen staat een kleine T of O. Dit betekent dat de betreffende foto een titel danwel opmerkingen heeft gekregen. Klik op de miniatuur om deze te bekijken / lezen.
Voorbeeldvenster
Het voorbeeldvenster heeft ook een aantal leuke opties. Allereerst zie je bovenaan in het venster, als de foto dat heeft, een titel verschijnen.
Daarnaast zitten er aan weerszijden twee handige knoppen om naar de volgende danwel vorige foto te gaan.
Ten slotte zitten er onderaan twee tabbladen. Deze worden geopend wanneer je de muis erop houdt.
Het eerste tabblad is het tabblad Opmerkingen. Hierin staan de opmerkingen die op de huidige foto zijn gemaakt. Onderaan staat de link "Opmerking toevoegen...". Dit kan ik alleen maar van harte aanbevelen: probeer het eens!
Het tweede tabblad is het tabblad Links, die je de mogelijkheid geeft om een link naar een bepaalde foto bijvoorbeeld hier op het forum te plaatsen. Klik drie keer snel achter elkaar op de tekst naast BBcode, kopiëer het, en plak het in je bericht.
Als er verder nog vragen zijn, of problemen, laat het dan hier weten, of PM me even.
Veel plezier ermee!
Tim |
|
| Naar boven |
|
 |
Timswa webmaster

|
|
| Naar boven |
|
 |
Timswa webmaster

|
Geplaatst: Za 25-10-2008, 13:52 Onderwerp: Hoe werkt het nieuwe fotoalbum? |
|
|
| Zozo, weer wat werk verzet, en een verzoek gehonoreerd: alle albums hebben nu ook een startfoto, zodat je gelijk kunt zien welke je wilt hebben. Kijk hier voor het verschil. |
|
| Naar boven |
|
 |
dirk  webmaster

|
Geplaatst: Za 25-10-2008, 14:24 Onderwerp: Hoe werkt het nieuwe fotoalbum? |
|
|
Tip: ga foto's prefetchen, dat kan heel eenvoudig door in een 1x1 pixel img van de volgende foto ergens in de rechteronderhoek te zetten.
En als het even kan, zou de duimnagelbalk mee mogen scrollen met het kijken der foto's |
|
| Naar boven |
|
 |
Edd Professional

|
Geplaatst: Za 25-10-2008, 20:20 Onderwerp: Hoe werkt het nieuwe fotoalbum? |
|
|
| Tim, m'n complimenten voor het nieuwe fotoalbum: geniaal, snel, goodlooking en gewoon hartstikke goed. Ook de voorpagina van de site ziet er veel levendiger uit, ga zo door! |
|
| Naar boven |
|
 |
Timswa webmaster

|
Geplaatst: Za 25-10-2008, 22:50 Onderwerp: Re: Hoe werkt het nieuwe fotoalbum? |
|
|
| djokovic schreef: | Tip: ga foto's prefetchen, dat kan heel eenvoudig door in een 1x1 pixel img van de volgende foto ergens in de rechteronderhoek te zetten.
En als het even kan, zou de duimnagelbalk mee mogen scrollen met het kijken der foto's |
Dat prefetch-idee is inderdaad geniaal, en werkt perfect!
Het is erg moeilijk om die balk mee te laten bewegen, aangezien deze elke 50 foto's afgebroken wordt. Ik heb ook al zitten te prutsen om hem op de goede plek te krijgen wanneer je naar een foto linkt, maar dat is ook lastig.
(Dat is ivm het feit dat er soms meer dan 50 foto's in de balk staan, als er dan minder dan 10 op de volgende pagina zouden staan. Vond ik wel zo netjes.)
| Edd schreef: | | Tim, m'n complimenten voor het nieuwe fotoalbum: geniaal, snel, goodlooking en gewoon hartstikke goed. Ook de voorpagina van de site ziet er veel levendiger uit, ga zo door! |
Dank. A craftsman is always pleased to hear his work is appreciated. En voor de snelheid mag je Google bedanken (alle foto's staan namelijk nog steeds op Picasa ).
Wat betreft de voorpagina: wacht eerst maar eens op de nieuwe "IK BEN hier" layout... ! |
|
| Naar boven |
|
 |
Arie  Expert

|
Geplaatst: Za 25-10-2008, 23:47 Onderwerp: Re: Hoe werkt het nieuwe fotoalbum? |
|
|
| Tim schreef: | | Zozo, weer wat werk verzet, en een verzoek gehonoreerd: alle albums hebben nu ook een startfoto, zodat je gelijk kunt zien welke je wilt hebben. Kijk hier voor het verschil. |
Tim je bent een held! Je maakt zelfs het onmogelijke mogelijk.  |
|
| Naar boven |
|
 |
Timswa webmaster

|
Geplaatst: Ma 27-10-2008, 23:59 Onderwerp: Hoe werkt het nieuwe fotoalbum? |
|
|
Hm, het valt me toch tegen hoe weinig mensen gebruik maken van de mogelijkheid om commentaar toe te voegen. Dat leek me echt leuk om te doen, maar ik ben de enige die een beetje opmerkingen plaatst. Kan iemand misschien verhelderen waarom?
(Trouwens, als je denkt: hoe weet ik nu of er opmerkingen zijn, er staat dan een O'tje bij de miniatuur, en de titel Opmerkingen van de opmerkingen-tab is dan cursief (voor de doorklikkers).)
Ook heb ik nu een linkje toegevoegd naar de oudere albums (wat nog wel een jaar teruggaat in de tijd... nostalgie... ) |
|
| Naar boven |
|
 |
Timswa webmaster

|
Geplaatst: Di 28-10-2008, 12:05 Onderwerp: Re: Hoe werkt het nieuwe fotoalbum? |
|
|
| Tim schreef: | | Hm, het valt me toch tegen hoe weinig mensen gebruik maken van de mogelijkheid om commentaar toe te voegen. Dat leek me echt leuk om te doen, maar ik ben de enige die een beetje opmerkingen plaatst. Kan iemand misschien verhelderen waarom? |
Go Arie!  |
|
| Naar boven |
|
 |
omeaart  moderator

|
Geplaatst: Di 28-10-2008, 15:19 Onderwerp: Hoe werkt het nieuwe fotoalbum? |
|
|
Je kan bij de foto's bijna niet zien of er wel of geen opmerkingen geplaatst zijn. Dat de tekst italic wordt valt bijna niet op.
Ik suggereer om er tussen haakjes het aantal opmerkingen achter te zetten dus:
Opmerkingen(4)
En bij geen opmerkingen de haakjes weglaten. |
|
| Naar boven |
|
 |
Timswa webmaster

|
Geplaatst: Di 28-10-2008, 15:29 Onderwerp: Hoe werkt het nieuwe fotoalbum? |
|
|
Zo bedoel je?  |
|
| Naar boven |
|
 |
LA ShakeIt Verslaafde

|
Geplaatst: Di 28-10-2008, 15:31 Onderwerp: Hoe werkt het nieuwe fotoalbum? |
|
|
Tim, ga leren! Zo'n GRM rekent morgen niet alles voor je uit...  |
|
| Naar boven |
|
 |
Proeme Get a life

Geregistreerd: 16-9-2004 Berichten: 4299 Woonplaats: Huize Pannenkoe, Vinkhuizen, Grunn
|
Geplaatst: Di 28-10-2008, 20:44 Onderwerp: Re: Hoe werkt het nieuwe fotoalbum? |
|
|
| Edd schreef: | | Tim, m'n complimenten voor het nieuwe fotoalbum: geniaal, snel, goodlooking en gewoon hartstikke goed. Ook de voorpagina van de site ziet er veel levendiger uit, ga zo door! | eens. Eindelijk hebben we weer datgene waar we lang op hebben gewacht. Goed werk! |
|
| Naar boven |
|
 |
Proeme Get a life

Geregistreerd: 16-9-2004 Berichten: 4299 Woonplaats: Huize Pannenkoe, Vinkhuizen, Grunn
|
Geplaatst: Di 28-10-2008, 21:06 Onderwerp: Re: Hoe werkt het nieuwe fotoalbum? |
|
|
| Tim schreef: | | Hm, het valt me toch tegen hoe weinig mensen gebruik maken van de mogelijkheid om commentaar toe te voegen. Dat leek me echt leuk om te doen, maar ik ben de enige die een beetje opmerkingen plaatst. Kan iemand misschien verhelderen waarom? | dat moet groeien
overigens, als je per ongeluk op "commentaar" klikt als je geen commentaar wilt geven, hoe klik je dat dan weer weg? Nu staat er ergens leeg commentaar van mij... |
|
| Naar boven |
|
 |
Timswa webmaster

|
Geplaatst: Wo 29-10-2008, 15:27 Onderwerp: Re: Hoe werkt het nieuwe fotoalbum? |
|
|
| Proeme schreef: | | overigens, als je per ongeluk op "commentaar" klikt als je geen commentaar wilt geven, hoe klik je dat dan weer weg? Nu staat er ergens leeg commentaar van mij... |
Speciaal voor Proeme (en de rest die niet met alleen een "Voeg toe!"-knop om kunnen gaan ): een "Annuleren"-knop! |
|
| Naar boven |
|
 |
dirk  webmaster

|
Geplaatst: Vr 31-10-2008, 11:23 Onderwerp: Hoe werkt het nieuwe fotoalbum? |
|
|
de volgende/vorige knopjes rechts resp. links van de foto werken niet in Opera (Version 9.61)
Nu zal ik moeten navigeren via de duimnagelbalk |
|
| Naar boven |
|
 |
Alja  Get a life

|
Geplaatst: Vr 31-10-2008, 11:30 Onderwerp: Hoe werkt het nieuwe fotoalbum? |
|
|
Niet zeuren. Tim doet het hardstikke goed  |
|
| Naar boven |
|
 |
Timswa webmaster

|
Geplaatst: Vr 31-10-2008, 11:59 Onderwerp: Re: Hoe werkt het nieuwe fotoalbum? |
|
|
| djokovic schreef: | de volgende/vorige knopjes rechts resp. links van de foto werken niet in Opera (Version 9.61)
Zo beter?  |
|
| Naar boven |
|
 |
Timswa webmaster

|
Geplaatst: Vr 31-10-2008, 12:27 Onderwerp: Hoe werkt het nieuwe fotoalbum? |
|
|
Ik moet trouwens zeggen: hij werkt het beste in Firefox, al heb ik mijn best gedaan om hem ook in IE te laten werken. Dus dan moet je niet gaan zeuren over Opera . |
|
| Naar boven |
|
 |
dirk  webmaster

|
Geplaatst: Vr 31-10-2008, 12:31 Onderwerp: Re: Hoe werkt het nieuwe fotoalbum? |
|
|
| Tim schreef: | | djokovic schreef: | de volgende/vorige knopjes rechts resp. links van de foto werken niet in Opera (Version 9.61)
Zo beter?  | ja! vet bedankt  |
|
| Naar boven |
|
 |
Simpel Professional

|
Geplaatst: Wo 05-11-2008, 18:21 Onderwerp: Hoe werkt het nieuwe fotoalbum? |
|
|
| Heej vraagje: kun je ook alle opmerkingen zien? Nu zie ik alleen de laatste vijf en dan is het dus lastig om terug te vinden of er op een reactie van mij nog gereageerd is. |
|
| Naar boven |
|
 |
Timswa webmaster

|
Geplaatst: Za 27-12-2008, 01:18 Onderwerp: Re: Hoe werkt het nieuwe fotoalbum? |
|
|
| Simpel schreef: | | Heej vraagje: kun je ook alle opmerkingen zien? Nu zie ik alleen de laatste vijf en dan is het dus lastig om terug te vinden of er op een reactie van mij nog gereageerd is. |
Er wordt meestal toch niet zoveel gereageerd dat dat echt een probleem is. Als je dat echt wil kun je van de link onder het tabblad links (aan de rechterkant ) een bookmark maken oid.
Verder vind ik het niet echt nodig, het zou alleen maar werk voor mij opleveren voor een uitzonderingsgeval.
PS: Jullie wisten toch al wel dat er een klein O'tje in de duimnagelbalk verschijnt als er bij een foto een opmerking is geplaatst, hè? Ook is het zo dat er dan op de tab Opmerkingen er dan een nummer achter staat van het aantal geplaatste opmerkingen.
Nu nieuw: De foto's die Philip heeft gemaakt en maakt in Calgary, met uitleg van hemzelf. Ik zou regelmatig checken, aangezien hij nog wel eens foto's toevoegt. Klik hier. |
|
| Naar boven |
|
 |
Proeme Get a life

|
Geplaatst: Ma 29-12-2008, 22:47 Onderwerp: Re: Hoe werkt het nieuwe fotoalbum? |
|
|
| Tim schreef: | | Nu nieuw: De foto's die Philip heeft gemaakt en maakt in Calgary, met uitleg van hemzelf. Ik zou regelmatig checken, aangezien hij nog wel eens foto's toevoegt. Klik hier. | Ik ben inmiddels weer terug in ons kleine landje, dus heel veel foto's komen er niet meer bij. Hooguit een enkele foto die ik nog van mijn vrienden van daar ga ontvangen.
Voor een ieder die gaat kijken: ik vind het altijd leuk als mensen opmerkingen achterlaten  |
|
| Naar boven |
|
 |
Timswa webmaster

|
Geplaatst: Di 30-12-2008, 17:11 Onderwerp: Hoe werkt het nieuwe fotoalbum? |
|
|
Foto's kunnen nu ook van iets dichterbij bekeken worden door erop te klikken (vooral nuttig bij de panoramafoto's van Proeme).
Echter, Picasa vindt het niet leuk als ik jullie te grote plaatjes laat downloaden, dus je kunt nog proberen de url te wijzigen (haal het ?imgsize=800 weg, of vervang 800 door 1600). Dit kan ik wel automatisch doen, maar dan werkt het niet elke keer, helaas. |
|
| Naar boven |
|
 |
dirk  webmaster

|
Geplaatst: Wo 31-12-2008, 09:34 Onderwerp: Re: Hoe werkt het nieuwe fotoalbum? |
|
|
| Tim schreef: | Foto's kunnen nu ook van iets dichterbij bekeken worden door erop te klikken (vooral nuttig bij de panoramafoto's van Proeme).
Echter, Picasa vindt het niet leuk als ik jullie te grote plaatjes laat downloaden, dus je kunt nog proberen de url te wijzigen (haal het ?imgsize=800 weg, of vervang 800 door 1600). Dit kan ik wel automatisch doen, maar dan werkt het niet elke keer, helaas. | je zou ook naar de originele picasa pagina kunnen verwijzen, Google zn advertentieinkomst, wij onze grote foto  |
|
| Naar boven |
|
 |
Timswa webmaster

|
Geplaatst: Wo 31-12-2008, 11:54 Onderwerp: Hoe werkt het nieuwe fotoalbum? |
|
|
| Dat is nog niet zo makkelijk als het klinkt. En trouwens, er staat helemaal geen reclame op Picasa... |
|
| Naar boven |
|
 |
Timswa webmaster

|
Geplaatst: Ma 16-02-2009, 21:56 Onderwerp: Hoe werkt het nieuwe fotoalbum? |
|
|
Hoi, hoi!
Weer een nieuwe toevoeging aan het fotoalbum: Ichthianen kunnen nu zelf een album toevoegen!
Dit alles natuurlijk alleen om ervoor te zorgen dat wij als webmasters minder te doen krijgen in de toekomst
Het toevoegen is mogelijk voor alle Ichthianen, wij als iTeam verwachten dat er hierin wel enige verantwoordelijkheid van jullie verwacht mag worden. (Geen onzinalbums oid)
Kom je er niet uit, of heb je problemen met het toevoegen? Dan kun je altijd nog een mailtje sturen naar de webmasters (webmaster at icht.nl). |
|
| Naar boven |
|
 |
Timswa webmaster

|
Geplaatst: Wo 25-03-2009, 12:34 Onderwerp: Hoe werkt het nieuwe fotoalbum? |
|
|
Ach, mensen, ik ben weer gigantisch aan het SOGgen...
Een nieuwe feature in het fotoalbum: een slide-show! Houd de muis boven het nieuwe tabje rechtsonder en kies na welk aantal seconden jij de volgende foto wilt zien.
Probeer het zelf!
Zoals met alles, ook hier geldt: heb je aanmerkingen, opmerkingen of tips? Ik hoor het graag. |
|
| Naar boven |
|
 |
Double U B  Erelid

Geregistreerd: 20-9-2005 Berichten: 2969 Woonplaats: Huize Inzicht
|
Geplaatst: Za 26-12-2009, 01:21 Onderwerp: Hoe werkt het nieuwe fotoalbum? |
|
|
Heej, ik heb een glitch/bug gevonden in het foto-album, nl: (en misschien ligt het aan googol groom) als ik een opmerking ga plaatsen en ik druk op 'Annuleren', komt mijn typwerk er alsnog te staan... Could you check that please? En ik weet dat de opmerkingen op de icht.nl-webspace worden opgeslagen, dus je mag ook meteen de opmerking van mij weghalen , bij de foto's van het slotweekend van Erick, een zonsondergang achter het gras, vanuit kikvorsperspectief, DJ040720.JPG Happy searching  |
|
| Naar boven |
|
 |
|