|
|
| Auteur |
Bericht |
dirk  webmaster

|
Geplaatst: Do 11-12-2008, 21:14 Onderwerp: Nieuw forum/nieuwe site op komst, spuit hier uw ideeën |
|
|
Omdat vakantie saai is, gaan een paar enthousiaste Ichthianen de komende weken proberen icht.nl eens goed onder handen te nemen. Het is de bedoeling dat er onder meer een heel nieuw forum gebouwd gaat worden, waar natuurlijk allerlei functies die de Ichthiaan graag wil gebruiken in gemaakt kunnen worden.
Spui hier je ideeën voor briljante dingen die verbeterd zouden kunnen worden aan de site en het forum. Think outside the box, niets is te gek (als het hier staat betekent dat echter niet dat het er ook zeker in komt)
Een aantal leuke ideeën die er al opgekomen waren:
- forumberichten typen in word-stijl
- koppelingen met kring-, kluft- en commissieindeling
- een boel werk achter de schermen, waar ik jullie tere zieltjes niet mee zal vermoeiien |
|
| Naar boven |
|
 |
Alja  Get a life

|
Geplaatst: Do 11-12-2008, 21:44 Onderwerp: Nieuw forum/nieuwe site op komst, spuit hier uw ideeën |
|
|
Een snelpost-functie. Dus een ingebouwde snel-reageertekstveld onderaan een pagina, zodat je niet eerst op 'reageren' hoef te drukken.
Vergelijk het met Gmail: dan kan je ook meteen onder een berichtje beginnen te typen met een antwoordmail.
Okej, ook gejat van het GSVforum... |
|
| Naar boven |
|
 |
Proeme Get a life

Geregistreerd: 16-9-2004 Berichten: 4299 Woonplaats: Huize Pannenkoe, Vinkhuizen, Grunn
|
Geplaatst: Do 11-12-2008, 22:46 Onderwerp: Nieuw forum/nieuwe site op komst, spuit hier uw ideeën |
|
|
jij bent wel enthousiast over het GSVforum, of niet?
ander idee: als je op een topic klikt automatisch naar het eerste ongelezen bericht gaan. Of misschien eentje eerder, zodat je het laatste bericht dat je al gezien had nog even weer ziet ter herinnering en daarna alle nieuwe berichten.
Zoals het nu is moet je steeds zelf zoeken waar je gebleven bent. |
|
| Naar boven |
|
 |
LA ShakeIt Verslaafde

|
Geplaatst: Do 11-12-2008, 22:51 Onderwerp: Re: Nieuw forum/nieuwe site op komst, spuit hier uw ideeën |
|
|
| Proeme schreef: | | Zoals het nu is moet je steeds zelf zoeken waar je gebleven bent. |
Is niet moeilijk toch? Je klikt rechtsboven gewoon op laatste 24u, en je krijgt een mooie lijst. Bij wat je nog niet gelezen hebt staat er zo'n geel dingetje bij. |
|
| Naar boven |
|
 |
Alja  Get a life

|
Geplaatst: Do 11-12-2008, 23:36 Onderwerp: Re: Nieuw forum/nieuwe site op komst, spuit hier uw ideeën |
|
|
| Proeme schreef: | jij bent wel enthousiast over het GSVforum, of niet?  |
Dat ding zit ook gewoon goed in elkaar . Je hebt daar ook verschillende subfora, beschikbaar voor de desbetreffende groepen. Zo heeft elke regio z'n eigen praat(blaat)ruimte en is er voor elke jaargroep ook een eigen afgesloten gedeelte. Maar aangezien er bij Ichthus geen duidelijke groepen zijn, is dat niet nodig. Of je zou de kluften een eigen gedeelte moeten geven...
Nog iets: meer smileys? (geen ander type; dit soort is leuk, maar wel een nog ruimere keus?) |
|
| Naar boven |
|
 |
Proeme Get a life

Geregistreerd: 16-9-2004 Berichten: 4299 Woonplaats: Huize Pannenkoe, Vinkhuizen, Grunn
|
Geplaatst: Vr 12-12-2008, 01:39 Onderwerp: Re: Nieuw forum/nieuwe site op komst, spuit hier uw ideeën |
|
|
| LA ShakeIt schreef: | | Proeme schreef: | | Zoals het nu is moet je steeds zelf zoeken waar je gebleven bent. |
Is niet moeilijk toch? Je klikt rechtsboven gewoon op laatste 24u, en je krijgt een mooie lijst. Bij wat je nog niet gelezen hebt staat er zo'n geel dingetje bij. | dat bedoel ik niet
zo'n geel ding geeft alleen aan dát er wat nieuws is. Niet hoeveel. Je kunt wel op 'laatste bericht' klikken, maar dan ga je ook echt naar het laatste bericht. Daar heb je niks aan als je de laatste 10 nog niet gelezen hebt. Ik zou graag zien dat ik naar de eerste van die 10 berichten ga.
Wat ook leuk zou zijn is dat een topic zo'n geel dingetje blijft houden als je hem niet leest, ook als je uitlogt en later weer inlogt. Geel ding pas weg als je er daadwerlijk gekeken hebt. |
|
| Naar boven |
|
 |
dirk  webmaster

|
Geplaatst: Vr 12-12-2008, 08:27 Onderwerp: Re: Nieuw forum/nieuwe site op komst, spuit hier uw ideeën |
|
|
| LA ShakeIt schreef: | | Proeme schreef: | | Zoals het nu is moet je steeds zelf zoeken waar je gebleven bent. |
Is niet moeilijk toch? Je klikt rechtsboven gewoon op laatste 24u, en je krijgt een mooie lijst. Bij wat je nog niet gelezen hebt staat er zo'n geel dingetje bij. | ...mits je elke 24 uur leest
| Alja schreef: | | Nog iets: meer smileys? (geen ander type; dit soort is leuk, maar wel een nog ruimere keus?) |
Ga maar vast tekenen Dat soort dingen gebeurt helaas niet door dingen programmeren |
|
| Naar boven |
|
 |
Mojo Jojo Professional

|
Geplaatst: Vr 12-12-2008, 10:41 Onderwerp: Nieuw forum/nieuwe site op komst, spuit hier uw ideeën |
|
|
Een Skype toevoeging bij je profiel!
Of bestaat dat al...? |
|
| Naar boven |
|
 |
Timswa webmaster

|
Geplaatst: Vr 12-12-2008, 12:09 Onderwerp: Re: Nieuw forum/nieuwe site op komst, spuit hier uw ideeën |
|
|
| Proeme schreef: | zo'n geel ding geeft alleen aan dát er wat nieuws is. Niet hoeveel. Je kunt wel op 'laatste bericht' klikken, maar dan ga je ook echt naar het laatste bericht. Daar heb je niks aan als je de laatste 10 nog niet gelezen hebt. Ik zou graag zien dat ik naar de eerste van die 10 berichten ga.
Wat ook leuk zou zijn is dat een topic zo'n geel dingetje blijft houden als je hem niet leest, ook als je uitlogt en later weer inlogt. Geel ding pas weg als je er daadwerlijk gekeken hebt. | Goede ideeën van die kant, idd. Ik erger me ook al tijden aan die belabberde functie. Vooral als een onderwerp al weer een pagina verder is dan de door jou nog niet gelezen berichten (als je begrijpt wat ik bedoel).
En die smileys, daar wil ik best eens creatief mee bezig gaan  |
|
| Naar boven |
|
 |
dirk  webmaster

|
Geplaatst: Vr 12-12-2008, 14:36 Onderwerp: Re: Nieuw forum/nieuwe site op komst, spuit hier uw ideeën |
|
|
| Tim schreef: | | Proeme schreef: | zo'n geel ding geeft alleen aan dát er wat nieuws is. Niet hoeveel. Je kunt wel op 'laatste bericht' klikken, maar dan ga je ook echt naar het laatste bericht. Daar heb je niks aan als je de laatste 10 nog niet gelezen hebt. Ik zou graag zien dat ik naar de eerste van die 10 berichten ga.
Wat ook leuk zou zijn is dat een topic zo'n geel dingetje blijft houden als je hem niet leest, ook als je uitlogt en later weer inlogt. Geel ding pas weg als je er daadwerlijk gekeken hebt. | Goede ideeën van die kant, idd. Ik erger me ook al tijden aan die belabberde functie. Vooral als een onderwerp al weer een pagina verder is dan de door jou nog niet gelezen berichten (als je begrijpt wat ik bedoel).
En die smileys, daar wil ik best eens creatief mee bezig gaan  |
prima idee inderdaad, ik zat zelf ook te denken aan persoonlijke RSS-feeds (geen Spit it Out meer hoeven lezen ) |
|
| Naar boven |
|
 |
Tjoardster Verslaafde

|
Geplaatst: Vr 12-12-2008, 15:12 Onderwerp: Nieuw forum/nieuwe site op komst, spuit hier uw ideeën |
|
|
| Agenda als iCal beschikbaar maken. |
|
| Naar boven |
|
 |
Simpel Professional

|
Geplaatst: Vr 12-12-2008, 15:27 Onderwerp: Nieuw forum/nieuwe site op komst, spuit hier uw ideeën |
|
|
Het zou leuk zijn als er invulveldjes voor je kring en kluftnaam zouden komen, zodat die direct naast ieder bericht van je komen. Of is dat teveel identiteitsverradend? (je hoeft het natuurlijk niet in te vullen)
Verder zou ik vooral de indeling wat veranderen, maar dat waren jullie ook al van plan toch?
Bijvoorbeeld een activiteiten subfora, met daaronder dan algemene mededelingen, conferenties, zeilweekend, startweekend, etc.
En misschien kan het geloofforum ook nog wel iets meer uitgesplitst worden. Wat dacht je van een bid en dankpuntensubforum? |
|
| Naar boven |
|
 |
Friezin Verslaafde

Geregistreerd: 3-10-2004 Berichten: 1015 Woonplaats: Groningen-Zuid
|
Geplaatst: Vr 12-12-2008, 15:34 Onderwerp: Re: Nieuw forum/nieuwe site op komst, spuit hier uw ideeën |
|
|
| Simpel schreef: |
En misschien kan het geloofforum ook nog wel iets meer uitgesplitst worden. Wat dacht je van een bid en dankpuntensubforum? |
Ik zou juist niet te veel subfora nemen. Ik vind dat we er nu al best veel hebben, dat komt de overzichtelijkheid voor (nieuwe) bezoeker niet ten goede, omdat mensen dan niet weten waar iets thuishoort. Als je het te veel uitsplitst krijg je veel meer subfora waar weinig gebeurt. |
|
| Naar boven |
|
 |
T Get a life

|
Geplaatst: Vr 12-12-2008, 17:35 Onderwerp: Re: Nieuw forum/nieuwe site op komst, spuit hier uw ideeën |
|
|
| Tjoardster schreef: | | Agenda als iCal beschikbaar maken. |
Amen!
Is het verder misschien mogelijk om als ik nu een bericht aan het typen ben dat ik een stuk tekst uit iemand anders tekst kopieer of sleep dat er automatisch een quote van gemaakt wordt met de identiteit van degene waarvan ik het heb gesleept danwel gekopieerd?
En natuurlijk een paar leuke gebruiksgroepen toevoegen als kluft, kring, commissie, alumni etc. Dus meerdere gebruikersgroepen per persoon waarvan misschien voor verschillende groepen die personen verschillende rechten toegekend krijgt.
Stel iemand is voorzitter van de BSC en wil graag een of andere mooie poll posten, of een topic openen ergens, maar zou dat niet kunnen dan moet iemand die namens de BSC post dat wel kunnen natuurlijk.
Zo zou je zelfs als iedereen in zou vullen wanneer ze in en uit commissies gaan een automatische synchronisatie kunnen maken naar een apart gedeelte op de ichthus-wiki waar iedereen een persoonlijke pagina heeft. Daarin wordt dan automatisch bijgehouden wat hij of zij aan cie-werk heeft gedaan en zo is er ook een ideaal netwerk om info op te zoeken. Je zou het zelfs aan de ledenlijst kunnen gaan koppelen voor nog meer info binnen een enkele klik. Ook een ideaal overzicht voor bijvoorbeeld de cieco. Als er dan een soort van zoekfunctie komt kan die zo zoeken welke ichthiaan nog geen cie heeft of er al te veel heeft om die te vragen oid. Verder kun je dan ook een heel kringverleden van iemand op gaan slaan en in zo iemands pagina een foto pagina'tje maken van iedereen waarbij die door de jaren op kring heeft gezeten en die foto's ook weer doorlinken naar de fotopagina's van de kringgenoten en zo een heel netwerk bouwen. Datzelfde kun je natuurlijk ook doen voor kluften. Die kunnen ook een mooie wiki-pagina krijgen.
En als je dan toch bezig bent kun je ook linkjes maken naar de cie-pagina's op de site vanuit de gebruiker die in zijn profiel zijn cie's heeft staan.
Verder kun je dan natuurlijk ook allerlei grappen uit gaan halen als iedereen die van een andere kluft is een net iets ander lettertype geven op het forum oid, maar ik weet niet of ik dat wel graag zou hebben .
De forum-status kan trouwens ook wel een paar leuke categorieen gebruiken, nu blijf ik altijd "Get a life" houden, ik wil toch best iets anders af en toe (nee man van 10 mille hoeft niet hoor )
Daarnaast is het misschien ook wel handig om sommige gebruikers de mogelijkheid te geven om dingen up te loaden naar het forum. Stel het MT gaat een nieuw nummer spelen, maar er is geen Yoututbe-filmpje van dan kan iemand van het MT die die rechten heeft gekregen een mp3'tje van het nummer uploaden zodat iedereen het nummer vast even kan luisteren. (hmm das illegaal dus een slecht voorbeeld, maar toch).
Verder weet ik niet in welke mate het wenselijk is om mensen hun eigen forum te laten customisen en dus iedereen een eigen achtergrondkleur of stijl oid te kunnen laten kiezen ala hyves oid. Ik hou het liever op een forum wat gewoon lekker ichthus is qua achtergrond etc. en je wel bijvoorbeeld je eigen opmaak van je bericht kunt kiezen ofzo.
Nouja als ik meer hersenspinsels heb spui ik ze wel weer  |
|
| Naar boven |
|
 |
Tjoardster Verslaafde

|
|
| Naar boven |
|
 |
T Get a life

|
Geplaatst: Vr 12-12-2008, 19:02 Onderwerp: Nieuw forum/nieuwe site op komst, spuit hier uw ideeën |
|
|
Ik wist wel dat er zo'n reactie zou volgen. En terecht. Maar ik dacht, ik laat m'n gedachten even de vrije loop  |
|
| Naar boven |
|
 |
Tjoardster Verslaafde

|
|
| Naar boven |
|
 |
Timswa webmaster

|
Geplaatst: Vr 12-12-2008, 21:29 Onderwerp: Nieuw forum/nieuwe site op komst, spuit hier uw ideeën |
|
|
| Wikipedia schreef: | | Ajax (asynchronous JavaScript and XML), ... Despite the name, the use of JavaScript and XML is not required, and they do not have to be used asynchronously. |
 |
|
| Naar boven |
|
 |
Alja  Get a life

|
Geplaatst: Za 13-12-2008, 02:50 Onderwerp: Nieuw forum/nieuwe site op komst, spuit hier uw ideeën |
|
|
Oja, Mr. T. herinnert me aan een heel handige functie op een ander forum.
Als ik op dat andere forum een tekst selecteerde en vervolgens op 'quote' klikte, kreeg ik automatisch dat geselecteerde gedeelte netjes met naam en toenaam in mijn reactievenster. Dat is echt handig. Nooit meer geklieder met knippen, plakken en weggooien van gedeelten tekst. |
|
| Naar boven |
|
 |
Timswa webmaster

|
Geplaatst: Za 13-12-2008, 11:23 Onderwerp: Nieuw forum/nieuwe site op komst, spuit hier uw ideeën |
|
|
Blegh. Ikzelf ben eigenlijk niet zo van de JavaScript, van dingen die op je pagina veranderen zonder dat jij erom hebt gevraagd, maar veel dingen waar jullie om vragen schreeuwen wel om JavaScript...
(Voor de oningewijden onder u: met JavaScript kun je dingen op een pagina wijzigen (als je bijv ergens met de muis overheen gaat of op klikt) zonder dat je deze hoeft te herladen.) Lang leve PHP! |
|
| Naar boven |
|
 |
dirk  webmaster

|
Geplaatst: Zo 14-12-2008, 21:56 Onderwerp: Re: Nieuw forum/nieuwe site op komst, spuit hier uw ideeën |
|
|
| Tim schreef: | Blegh. Ikzelf ben eigenlijk niet zo van de JavaScript, van dingen die op je pagina veranderen zonder dat jij erom hebt gevraagd, maar veel dingen waar jullie om vragen schreeuwen wel om JavaScript...
(Voor de oningewijden onder u: met JavaScript kun je dingen op een pagina wijzigen (als je bijv ergens met de muis overheen gaat of op klikt) zonder dat je deze hoeft te herladen.) Lang leve PHP! | lang leve unobtrusive javascript! Bovendien zie ik PHP liever verdwijnen, het blijft een van de lelijkste en inconsistentste talen die ik ken. Zelfs Haskell is duidelijker
en Mr. T: you read my mind, het waren bijna allemaal dingen die ik ook al had bedacht (ik ben nog aan het afwegen hoe sterk de koppeling moet zijn, een paar nachtjes er over slapen should do the trick)
en oh ja, de wiki gaat er ofwel helemaal uit, ofwel helemaal in geintegreerd worden. Gezien in een sterke groepenstructuur commissiepagina's gemakkelijk te integreren zijn, verwacht ik oplossing A
en: be careful what you wish for. Een sterke integratie commissies<->forumgebruikers zorgt er ook voor dat er weinig forumprivacy overblijft. Dan krijgt AW'tje (whem faen is dat eigenlijk? ) toch zijn/haar zin |
|
| Naar boven |
|
 |
Tjoardster Verslaafde

|
Geplaatst: Zo 14-12-2008, 22:56 Onderwerp: Nieuw forum/nieuwe site op komst, spuit hier uw ideeën |
|
|
| Ruby on Rails? |
|
| Naar boven |
|
 |
omeaart  moderator

|
Geplaatst: Ma 15-12-2008, 11:07 Onderwerp: Nieuw forum/nieuwe site op komst, spuit hier uw ideeën |
|
|
| Een mobiele telefoon versie! Dit is brak lezen... Het is dat ik niets beters te doen heb in de trein... |
|
| Naar boven |
|
 |
dirk  webmaster

|
Geplaatst: Ma 15-12-2008, 12:57 Onderwerp: Re: Nieuw forum/nieuwe site op komst, spuit hier uw ideeën |
|
|
| Tjoardster schreef: | | Ruby on Rails? | graag, alleen de penningmeester er van overtuigen zo'n server te huren :\ |
|
| Naar boven |
|
 |
Double U B  Erelid

Geregistreerd: 20-9-2005 Berichten: 2969 Woonplaats: Huize Inzicht
|
Geplaatst: Ma 15-12-2008, 21:28 Onderwerp: Nieuw forum/nieuwe site op komst, spuit hier uw ideeën |
|
|
| Ook een idee: een AJAX-based chat functie tussen ichthianen cq forumgebruikers. Zoiets als wat GMail heeft. |
|
| Naar boven |
|
 |
dirk  webmaster

|
Geplaatst: Ma 15-12-2008, 21:43 Onderwerp: Nieuw forum/nieuwe site op komst, spuit hier uw ideeën |
|
|
wat is dat toch met die opwinding synoniem gecensureerd over AJAX?
Een interface moet eerst goed zijn, en dan kan die enhanced worden met javascriptige dingen.
Desalniettemin stop ik de chatfunctie bij de niet-functionele requirements, op de 'OMGWTFBBQ WANTT!1one' stapel |
|
| Naar boven |
|
 |
omeaart  moderator

|
Geplaatst: Ma 15-12-2008, 23:39 Onderwerp: Re: Nieuw forum/nieuwe site op komst, spuit hier uw ideeën |
|
|
| djokovic schreef: | | wat is dat toch met die opwinding synoniem gecensureerd over AJAX? |
Omdat AJAX toch echt in de categorie 'Spannend Allemaal!' valt  |
|
| Naar boven |
|
 |
Timswa webmaster

|
Geplaatst: Vr 02-01-2009, 12:04 Onderwerp: Nieuw forum/nieuwe site op komst, spuit hier uw ideeën |
|
|
| Hm, ik ben benieuwd. De kerstvakantie begint al op zijn einde te lopen, en hoe staat het hiermee? |
|
| Naar boven |
|
 |
dirk  webmaster

|
Geplaatst: Vr 02-01-2009, 13:26 Onderwerp: Re: Nieuw forum/nieuwe site op komst, spuit hier uw ideeën |
|
|
| Tim schreef: | | Hm, ik ben benieuwd. De kerstvakantie begint al op zijn einde te lopen, en hoe staat het hiermee? |
ach, ik heb eerst vakantie gevierd en daarna werd ik ziek :\ de echte reden was dat ik me heel erg verveelde bij het maken van objectrepresentaties, ergens weet ik wel dat het niet handig is om zelf een Object-Relational Mapping te maken, maar ik heb ook nog geen geschikt framework gevonden. Symphony lijkt wel wat (een PHP kloon van het RoR framework)
Daarbij is de Ichthiaan zo conservatief als het maar zijn kan: 'het was toch goed zoals het was?' |
|
| Naar boven |
|
 |
T Get a life

|
Geplaatst: Vr 02-01-2009, 16:12 Onderwerp: Nieuw forum/nieuwe site op komst, spuit hier uw ideeën |
|
|
Wat een onzin, dit is vreselijk zo.  |
|
| Naar boven |
|
 |
|