|
|
| Auteur |
Bericht |
Zeiler91  Verslaafde

|
Geplaatst: Ma 01-11-2010, 17:53 Onderwerp: fotografie |
|
|
Hallo !
Ik vroeg mij af of hier nog her en der een verdwaalde fotograaf ronddwaalt met wie gedachtes en foto's uitgewisseld kunnen worden! Ik zie dat op meerdere fora langskomen en het leek mij grappig om te kijken of er hier ook animo voor is!!!
spit-it-out !
Jaap |
|
| Naar boven |
|
 |
Femke  Get a life

|
Geplaatst: Ma 01-11-2010, 18:10 Onderwerp: fotografie |
|
|
Wat had je in gedachten? Ik ben wel een fotograaf (in die zin dat ik het leuk vind om mooie foto's te maken), maar weet niet of dit de juiste plek is om daarover te spugen...  |
|
| Naar boven |
|
 |
dirk  webmaster

|
Geplaatst: Ma 01-11-2010, 18:15 Onderwerp: fotografie |
|
|
leuke aanvullingen: post je mooie/kunstige/mooi-van-lelijkheid-zijnde/grappige foto's hier, showcasen is altijd leuk
(kom er maar in, Proeme) |
|
| Naar boven |
|
 |
Zeiler91  Verslaafde

|
Geplaatst: Ma 01-11-2010, 18:19 Onderwerp: fotografie |
|
|
ok... Femke, het is zoiets van: Je plaatst een aantal foto's en anderen geven daar feedback op: wow, mooi of tips en adviezen over composities, lichtinval etc...
Mijn laatste serie was bijvoorbeeld dit (zucht, ik wilde het beperken tot drie, lukt toch echt niet omdat deze tegelijk zijn gemaakt )!...

Laatst aangepast door Zeiler91 op Ma 01-11-2010, 18:23, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
 |
Femke  Get a life

|
Geplaatst: Ma 01-11-2010, 18:21 Onderwerp: fotografie |
|
|
Ok...
Wauw, mooie serie! Ik vind de 3e, 4e en 6e heel mooi, de anderen spreken mij minder aan... |
|
| Naar boven |
|
 |
Pino  Professional

|
Geplaatst: Ma 01-11-2010, 18:24 Onderwerp: fotografie |
|
|
Die trap heb ik twee weken geleden nog tientallen keren op en neer gelopen met allemaal zware zooi
Je fotos geven een goede sfeer van het pand. Heb je ze nog bewerkt of zijn ze origineel? Bij de foto's 2 t/m 5 zou ik namelijk wel iets meer contrast geven, tenzij er dan te veel ruis ontstaat natuurlijk. |
|
| Naar boven |
|
 |
dirk  webmaster

|
Geplaatst: Ma 01-11-2010, 18:28 Onderwerp: fotografie |
|
|
| leuk urbex spul, waar is het? |
|
| Naar boven |
|
 |
Karakter  Get a life

|
Geplaatst: Ma 01-11-2010, 18:29 Onderwerp: Re: fotografie |
|
|
| dirk schreef: | | leuk urbex spul, waar is het? |
dat wou ik ook vragen, maar ik wist niet of dat ook mocht hier Maar aan Pino's post te lezen, denk ik aan het Happie-pand? |
|
| Naar boven |
|
 |
Zeiler91  Verslaafde

|
Geplaatst: Ma 01-11-2010, 18:39 Onderwerp: fotografie |
|
|
officieel mag je niet weten waar het is ...
Ik heb niets bewerkt aan de foto's, alleen die ene met dat gat in de muur heb ik iets bijgesneden...
@ Pino, thnx. Ik had dat vooral bij 2... Bij 3 en 4 bijna niet en bij 5 helemaal niet, daar komt de trap juist mooi uit 't donkere naar voren ! |
|
| Naar boven |
|
 |
Bram  Expert

|
Geplaatst: Ma 01-11-2010, 18:40 Onderwerp: fotografie |
|
|
| ja happie inderdaad, die trap is echt super sfeervol, hij staat er mooi op, misschien toch een iets groter deel erop zetten? ik vind die draai ervan erg mooi |
|
| Naar boven |
|
 |
Proeme Get a life

Geregistreerd: 16-9-2004 Berichten: 4299 Woonplaats: Huize Pannenkoe, Vinkhuizen, Grunn
|
Geplaatst: Ma 01-11-2010, 18:48 Onderwerp: Re: fotografie |
|
|
| Jaap B. schreef: | Hallo !
Ik vroeg mij af of hier nog her en der een verdwaalde fotograaf ronddwaalt met wie gedachtes en foto's uitgewisseld kunnen worden! Ik zie dat op meerdere fora langskomen en het leek mij grappig om te kijken of er hier ook animo voor is!!!
spit-it-out !
Jaap | als fotograaf kan ik dit soort initiatieven alleen maar toejuichen
over de geplaatste foto's: hele mooie serie. Ik vind vooral de 4e foto erg mooi. De 2e vind ik ook wel sterk, al wordt hij denk ik nog iets sterker als hij iets meer belicht is.
Mooi dat het een serie is, dan versterken de foto's elkaar. 1 zo'n losse foto is niet zo bijzonder, 6 bij elkaar wel.
Laatst aangepast door Proeme op Ma 01-11-2010, 18:54, in toaal 2 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
 |
Proeme Get a life

Geregistreerd: 16-9-2004 Berichten: 4299 Woonplaats: Huize Pannenkoe, Vinkhuizen, Grunn
|
Geplaatst: Ma 01-11-2010, 18:53 Onderwerp: Re: fotografie |
|
|
| dirk schreef: | | (kom er maar in, Proeme) | deze uitnodiging kan ik niet laten liggen.
Van mij geen serie foto's, maar 2 losse.
De eerste heb ik vorige week in het stadspark gemaakt, de tweede is mijn persoonlijke trots (gemaakt bij de proloog van de Tour de France in Rotterdam).
 |
|
| Naar boven |
|
 |
Double U B  Erelid

Geregistreerd: 20-9-2005 Berichten: 2969 Woonplaats: Huize Inzicht
|
Geplaatst: Ma 01-11-2010, 18:53 Onderwerp: fotografie |
|
|
Ook een idee: www.flickr.com
Verder leuk initatief idd. Ben zelf niet echt een fotograaf, maar houd wel van mooie plaatjes (uiteraard).
@Jaap B.: Die serie van jou is echt cool, mooie sfeer zet je neer zo! In de trant van "mooi afgeragd is niet lelijk" ofzo. |
|
| Naar boven |
|
 |
Femke  Get a life

|
Geplaatst: Ma 01-11-2010, 19:04 Onderwerp: fotografie |
|
|
Mijn favo foto die ik gemaakt heb bij Loch Ness:
 |
|
| Naar boven |
|
 |
T Get a life

|
Geplaatst: Ma 01-11-2010, 19:21 Onderwerp: fotografie |
|
|
Echt supercool .
@Femke: ik dacht eerst: dat lijken wel drie foto's. Echt supermooi.
@Jaap B.: Ik vind 4 het mooiste, contrast is echt prachtig . Misschien zou ik er zelf voor gekozen hebben om een groter deel dan de helft van het beeld te vullen met de trap, misschien 2/3 ofzo, dan is er net wat meer focus om je object. Als het precies halverwege ophoud vind ik het altijd een beetje te symmetrisch ofzo...
@Proeme: Die wielrenner is idd super! Ik zou hem alleen zelf iets groter hebben genomen (of heb je hem al bijgesneden?). En ik zou hem dan zo maken, zodat je achter zijn zadel nog net wat ruimte hebt van achteren (maar dan het liefste de foto ook wat groter, zodat het snelheids effect blijft overheersen).
Supercool topic . |
|
| Naar boven |
|
 |
Zeiler91  Verslaafde

|
Geplaatst: Ma 01-11-2010, 19:33 Onderwerp: fotografie |
|
|
@ Femke. er zitten inderdaad erg mooie lijnen in je foto... Daarnaast een erg mooie lichtval ... Ik mis alleen 't monster !
@ Proeme die wielrenner is ook niet verkeerd inderdaad. Erg lastig om met zo'n beweging een foto toch op deze manier te krijgen. Heb je die zonder statief gemaakt?!
Die paddestoelen zijn ook scherp! De 3 hoofd paddenstoelen staan in een mooie compositie met een goed gevulde achtergrond ! puike foto!
@ Tondo... thnx! Dat was inderdaad nog een idee geweest, ik heb wel foto's gemaakt die dat ook hadden maar daarin was de belichting veel minder sterk . Qua compositie waren die inderdaad wel interessant! scherp ! |
|
| Naar boven |
|
 |
Alja  Get a life

|
Geplaatst: Ma 01-11-2010, 21:16 Onderwerp: fotografie |
|
|
@Jaap B.: Ik vind 3 en 4 wel cool. 3 is erg dramatisch (wie heeft de stekker eruit gehaald?) en 4 is erg sierlijk. Door het roomwittige krijg ik er een klassiek-romantisch beeld bij.
2 is volgens mij niet helemaal scherp en wat donker. En de rest vind ik wel mooi, maar niet extreem spannend ofzo.
@Proeme: Die wielrennerfoto is natuurlijk gewoon vet. Niet alleen omdat hij goed is scherpgesteld op z'n hoofd, maar ook omdat de kleuren in zijn shirt terugkomen in de omgeving (wegdekstrepen, publiek).
Bij die tweede foto lijkt die middelste paddenstoel ertussen geplakt. Komt misschien ook doordat het steeltje niet scherp is. |
|
| Naar boven |
|
 |
Proeme Get a life

|
Geplaatst: Ma 01-11-2010, 22:48 Onderwerp: Re: fotografie |
|
|
| Jaap B. schreef: | | @ Proeme die wielrenner is ook niet verkeerd inderdaad. Erg lastig om met zo'n beweging een foto toch op deze manier te krijgen. Heb je die zonder statief gemaakt?! | Ja, gewoon staand bij de hekken in het publiek en draaien tijdens het maken van de foto, zodat de camera meebeweegt met de renner (dan is de renner scherpt en geeft de bewogen achtergrond de snelheid weer).
| Alja schreef: | | Bij die tweede foto lijkt die middelste paddenstoel ertussen geplakt. Komt misschien ook doordat het steeltje niet scherp is. | Toch is het puur natuur, niks erin geplakt. Maar het komt inderdaad door de scherptediepte. |
|
| Naar boven |
|
 |
Bram  Expert

|
Geplaatst: Ma 01-11-2010, 23:28 Onderwerp: Re: fotografie |
|
|
Met wat voor sluitertijd krijg je dat voor elkaar met die wielrenner?
(ik praat nu mee met dingen waar ik verdacht weinig van weet hoor) |
|
| Naar boven |
|
 |
Proeme Get a life

|
Geplaatst: Di 02-11-2010, 08:05 Onderwerp: Re: fotografie |
|
|
| Bram schreef: | | Met wat voor sluitertijd krijg je dat voor elkaar met die wielrenner? | 1/50
diafragma 7.1 |
|
| Naar boven |
|
 |
T Get a life

|
Geplaatst: Di 02-11-2010, 11:47 Onderwerp: Re: fotografie |
|
|
| Proeme schreef: | | Bram schreef: | | Met wat voor sluitertijd krijg je dat voor elkaar met die wielrenner? | 1/50
diafragma 7.1 |
Dan heb je wel goed meebewogen idd...  |
|
| Naar boven |
|
 |
Roberto webmaster

|
Geplaatst: Di 02-11-2010, 13:29 Onderwerp: Re: fotografie |
|
|
| Jaap B. schreef: | ok... Femke, het is zoiets van: Je plaatst een aantal foto's en anderen geven daar feedback op: wow, mooi of tips en adviezen over composities, lichtinval etc...
Mijn laatste serie was bijvoorbeeld dit (zucht, ik wilde het beperken tot drie, lukt toch echt niet omdat deze tegelijk zijn gemaakt )!...
[ploatjes] |
Ik had toch een heel ander beeld bij het huis van je ouders, Jaap  |
|
| Naar boven |
|
 |
Zeiler91  Verslaafde

|
Geplaatst: Di 02-11-2010, 13:37 Onderwerp: Re: fotografie |
|
|
| Roberto schreef: | | Jaap B. schreef: | ok... Femke, het is zoiets van: Je plaatst een aantal foto's en anderen geven daar feedback op: wow, mooi of tips en adviezen over composities, lichtinval etc...
[ploatjes] |
Ik had toch een heel ander beeld bij het huis van je ouders, Jaap  |
jaloers ? dit heet stijl man ! |
|
| Naar boven |
|
 |
Roberto webmaster

|
Geplaatst: Di 02-11-2010, 14:38 Onderwerp: Re: fotografie |
|
|
| Jaap B. schreef: | jaloers ? dit heet stijl man ! |
De makelaar zou het 'authentieke elementen' noemen  |
|
| Naar boven |
|
 |
LA Pcheur  Professional

|
Geplaatst: Di 02-11-2010, 17:37 Onderwerp: fotografie |
|
|
als we toch bezig zijn, mijn favorieten uit de serie zuid-afrika:
ben benieuwd wat jullie ervan vinden |
|
| Naar boven |
|
 |
Femke  Get a life

|
Geplaatst: Wo 03-11-2010, 00:22 Onderwerp: fotografie |
|
|
Wauw, mooie foto's zeg! Prachtig!
De eerste vind ik mooi, maar zou wat mij betreft nog wat donkerder/meer contrast mogen.
De tweede vind ik echt supermooi, de mooiste die erbij zit
De derde is leuk, grappig dat het jongetje de camera wil pakken
De vierde: aaaah, wat een schattig hondje maar ook mooie compositie! |
|
| Naar boven |
|
 |
LA Pcheur  Professional

|
Geplaatst: Wo 03-11-2010, 14:20 Onderwerp: Re: fotografie |
|
|
Thanks. Ik vind zelf de kleuren van de laatste foto erg mooi. En de eerste foto overweeg ik als poster te bestellen
| Femke schreef: | De derde is leuk, grappig dat het jongetje de camera wil pakken
|
Tis een meisje en ze zwaait |
|
| Naar boven |
|
 |
dirk  webmaster

|
Geplaatst: Wo 03-11-2010, 14:44 Onderwerp: Re: fotografie |
|
|
| LA Pcheur schreef: | Thanks. Ik vind zelf de kleuren van de laatste foto erg mooi. En de eerste foto overweeg ik als poster te bestellen
| Femke schreef: | De derde is leuk, grappig dat het jongetje de camera wil pakken
|
HI, HI, HI, HI, HI |
|
| Naar boven |
|
 |
Struis  Amateur

|
Geplaatst: Wo 03-11-2010, 16:31 Onderwerp: fotografie |
|
|
@ jaap, Ik vind het hele mooie foto's, Toen ik de eerste alleen zag had ik zoiets wat moet je daar nou mee. maar zo bij elkaar vind ik het heel mooi. vooral de trap. en de hangende stekker.
@la Pecheur: Hier gaat het bij mij vanbinnen bij tintelen. Ik houdt van Zuid-Afrika.
hier een aantal van mijn Afrika foto's. geen serie, maar losse mooie foto's
Uploaded with ImageShack.us |
|
| Naar boven |
|
 |
Femke  Get a life

|
Geplaatst: Wo 03-11-2010, 16:58 Onderwerp: Re: fotografie |
|
|
| LA Pcheur schreef: | Thanks. Ik vind zelf de kleuren van de laatste foto erg mooi. En de eerste foto overweeg ik als poster te bestellen
|
 |
|
| Naar boven |
|
 |
|