|
|
| Auteur |
Bericht |
Ikkuh Beginner

|
Geplaatst: Do 29-09-2011, 13:48 Onderwerp: Damessss |
|
|
Speciaal voor de dames onder ons: God heeft mijn aandacht gewekt voor iets dat jullie ook van pas kan komen. Mede door dit filmpje ben ik anders gaan kijken naar mijn kledingkeuze. Wat jij ermee doet, moet je zelf weten, maar wees eerlijk naar jezelf. Je hoeft deze kerel niet te geloven, maar ga alsjeblieft op zoek naar wat Gods Woord hierover zegt. Wees heilig want God is heilig!
http://www.youtube.com/watch?v=2n-NWbd3pis&feature=related |
|
| Naar boven |
|
 |
laura myrna  Professional

|
Geplaatst: Do 29-09-2011, 14:11 Onderwerp: Damessss |
|
|
Thnx voor je post!
Goed om er bij stil te staan en om het er eens over te hebben  |
|
| Naar boven |
|
 |
Roberto webmaster

|
Geplaatst: Za 01-10-2011, 19:56 Onderwerp: Damessss |
|
|
Dat filmpje lijkt me bedoeld voor mannen, dames. Anders zet je er toch geen Band of Brothers-soundtrack onder?  |
|
| Naar boven |
|
 |
milo  Genie

|
Geplaatst: Za 01-10-2011, 22:41 Onderwerp: Damessss |
|
|
| Wauw! |
|
| Naar boven |
|
 |
Double U B  Erelid

Geregistreerd: 20-9-2005 Berichten: 2966 Woonplaats: Huize Inzicht
|
Geplaatst: Zo 02-10-2011, 00:32 Onderwerp: Damessss |
|
|
*Disclaimer*
Ik heb het niet zo op deze manier van preken en ik ben graag kritisch om mensen aan het denken te zetten (voor zover dat lukt), dus mijn reactie kan wat sarcastisch en negatief overkomen
Meneer heeft een punt inderdaad. Maar het komt over alsof het de schuld van de vrouwen is dat mannen in de verleiding komen. En dat vrouwen zich daar bewust van moeten zijn en zich dus kuiser moeten kleden. Dat impliceert dat als de mannen er niet zo gevoelig voor waren geweest, vrouwen er best halfnaakt bij zouden mogen lopen, bij wijze van spreken.
De waarheid is dat onze maatschappij, de wereld, gewoon zo in de ban is van seksualiteit en alles wat erop inspeelt, dat het een soort afgod is. Vrouwen dragen daaraan bij door de 'sexy' kleding. Ik geloof niet dat vrouwen zich voor geen greintje bewust zijn wat voor invloed ze hebben op mannen, sterker nog, ik geloof (correct me if I'm wrong) dat veel vrouwen JUIST aandacht van mannen willen en zich daarom zo kleden. (Gen 3:16)
Mannen dragen er net zo goed aan bij. In de onschuldigste manier door zich wat aan te trekken van mooie, schaarsgeklede vrouwen. In het ergste geval door de schoonheid van vrouwen uit te buiten.
Het probleem ligt denk ik niet in dat vrouwen er zo verleidelijk bijlopen en dat mannen er door verleid worden. Het probleem ligt m.i. waar mensen zich op focussen. Als jij als man je focust op uiterlijke schoonheid, ja, dan heb je het knap lastig als je alleen maar over straat loopt (in de zomer) (en ik zeg niet dat het mij niet beïnvloedt, integendeel). Als jij als vrouw wil meedoen aan de laatste mode en/of aandacht wil van mannen, ja, dan krijg je dat je mannen bewust of onbewust verleidt.
Maar als je nou eens gewoon de hele focus van kleding en seks(ualiteit) nou eens verlegt naar wat Waardevollers en minder oppervlakkigs, wat zou er dan gebeuren?
Ik denk zeker dat vrouwen zich best wat 'meer mogen aankleden', maar ik vind dat meneer de spreker een drogreden daarvoor aandraagt. Ik denk niet dat dat het probleem verhelpt, sterker nog, nu ga je nog meer letten op je kleding en ben je alsnog gefocust op het hele mode-aspect en mannen lopen nog steeds met oogkleppen over straat omdat er nou eenmaal bloedmooie, uitdagen geklede dames over straat lopen, die hun nog eens zouden verleiden tot slechte dingen.
Dus vrouwen EN mannen:
Turn your eyes upon Jesus,
look full in His wonderful face,
and the tings on earth will grow slightly dim
in the light of His glory and grace
(En nee, het is ook niet zo makkelijk als ik het voorstel , dit heet utopia) |
|
| Naar boven |
|
 |
Geeske  Hobbyist

|
Geplaatst: Zo 02-10-2011, 20:53 Onderwerp: Damessss |
|
|
@ Double U B: Leuke reactie! Ben het met je eens. Ik denk ook dat veel vrouwen die aandacht wel willen, ik eigenlijk ook wel...
Helemaal met je eens: turn your eyes upon Jesus. Er moet in ons hart een omschakeling gebeuren - dan volgt het uiterlijke er omheen ook wel.
Ik denk ook dat het niet perse helpt -zoals die mannen in de film deden - om de hele tijd te vechten tegen het idee dat je door vrouwen wordt verleid. Je schenkt dan heel veel aandacht aan die verleiding: te veel. Ik vraag me ook af of iedere man zich zo aan de kleding van vrouwen stoort. Hoe zit dat eigenlijk bij jullie Ichthus mannen? (Ja, besef dat het misschien een lastig is om daar antwoord op te geven, maar als jullie het doen wordt het wel gewaardeerd). |
|
| Naar boven |
|
 |
milo  Genie

|
Geplaatst: Zo 02-10-2011, 21:05 Onderwerp: Damessss |
|
|
ik stoor me er niet aan. Ik geniet..  |
|
| Naar boven |
|
 |
Väinämöinen  Verslaafde

Geregistreerd: 20-10-2009 Berichten: 1024 Woonplaats: Väinämöisen kauniissa ja isossa talossa
|
Geplaatst: Ma 03-10-2011, 13:24 Onderwerp: Damessss |
|
|
Bij Ichthus vrouwen stoor ik me er eigenlijk niet aan. Die hebben vaak nog wel kleding aan die voor mij wel door de beugel kan Ik stoor me wel aan dames die ik met enige regelmaat met nogal sletterige kleding op straat zie lopen. Ik hou niet zo van mensen die om aandacht schreeuwen met hun kleding. |
|
| Naar boven |
|
 |
Tjoardster Verslaafde

|
Geplaatst: Ma 03-10-2011, 13:52 Onderwerp: Re: Damessss |
|
|
| Geeske schreef: | | Hoe zit dat eigenlijk bij jullie Ichthus mannen? |
Alumni ook goed ?
Ik merk dat de primaire reactie op visuele prikkels van vrouwen iets is waar je vrij weinig aan kunt doen. Goed zichtbare vormen registreer je gewoon bij fysiek aantrekkelijke vrouwen, of je het nu wilt of niet. Inkijk en ander bloot registreer je gewoon, of je nu wilt of niet. Dat geldt ook voor wapperend haar en mooie gezichten, zij het wat minder seksueel geladen. Het zit op hetzelfde niveau als trek krijgen van lekkere etensluchtjes.
Overigens heb ik wel het idee dat vrouwen (onbewust?) heel goed weten wat mannen kunnen zien en wat niet. Ik herinner me wel een paar voorkomens van gevallen waarin een dame een hemdje met redelijke inkijk aanhad en aldoor bezig was met "hoe ga ik zitten" of "toch maar vestje aan" of iets dergelijks bezig was. Ik vind inkijk daarnaast ook behoorlijk irritant als het van iemand anders dan van m'n eigen vriendin is omdat het prikkels zijn van iemand waar ik niets mee kan. Van m'n eigen vriendin waardeer ik het overigens zeer dat ze zich bijna altijd netjes kleedt .
(The Big Bang Theory zou beter te kijken zijn als Penny zich netter zou kleden ). |
|
| Naar boven |
|
 |
Zeiler91  Verslaafde

|
Geplaatst: Ma 03-10-2011, 17:23 Onderwerp: Damessss |
|
|
| slaat Wubbo daar niet totaal de plank raak? |
|
| Naar boven |
|
 |
Vera31  Hobbyist

|
Geplaatst: Vr 02-12-2011, 00:15 Onderwerp: Damessss |
|
|
Goed onderwerp om eens te bespreken. Ik denk dat veel Ichthusvrouwen wel degelijk en redelijk bedekt gekleed gaan. Sowieso is de doorsnee Ichthusvrouw ook niet superijdel, wij zijn gelovig en hebben al dat uiterlijke gedoe niet nodig om je goed te voelen over jezelf.
Toch bezorgd dit filmpje me wel, zijn mensen zo bezig met het uiterlijk en maakt dit zo'n grote indruk op anderen?
Persoonlijk valt het me namelijk helemaal niet op, behalve natuurlijk bij extreme figuren.
Heeft dit niet te maken wat jij onder de definitie"er normaal uitzien" verstaat en de mate waarin je gevoelig bent voor prikkels? |
|
| Naar boven |
|
 |
|