|
|
| Auteur |
Bericht |
Gipsy Amateur

|
Geplaatst: Vr 23-12-2011, 12:54 Onderwerp: Undivided: IFES conferentie!! |
|
|
In april is er een super mooie conferentie met Pasen van IFES. Voor studenten uit Europa, in Györ, Hongarije! Het is een geweldige kans, wees erbij, het heeft vier jaar geleden erg veel indruk op mij gemaakt en op allen die er waren. Het thema is Undivided. De site is: www.undivided2012.org
Als je mee wilt moet je je via het bestuur opgeven! (zie RSM). Doe dat vóór 1 jan, anders is er geen garantie dat je mee kan, er is maar een beperkt aantal plaatsen!
groetjes
Laatst aangepast door Gipsy op Vr 23-12-2011, 14:36, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
 |
Bram  Expert

|
Geplaatst: Vr 23-12-2011, 13:41 Onderwerp: Re: Undivided: IFES conferentie!! |
|
|
Dit is de goede site: www.undivided2012.org
Wie zijn er van plan te gaan? |
|
| Naar boven |
|
 |
Double U B  Erelid

Geregistreerd: 20-9-2005 Berichten: 2964 Woonplaats: Huize Inzicht
|
Geplaatst: Vr 23-12-2011, 13:43 Onderwerp: Undivided: IFES conferentie!! |
|
|
| Ik |
|
| Naar boven |
|
 |
Gipsy Amateur

|
Geplaatst: Vr 23-12-2011, 14:37 Onderwerp: Undivided: IFES conferentie!! |
|
|
Thanks Bram
Ik ben erbij, zit in de cie. Is erg cool mensen, be there! |
|
| Naar boven |
|
 |
Frozen  Verslaafde

|
Geplaatst: Vr 23-12-2011, 15:56 Onderwerp: Undivided: IFES conferentie!! |
|
|
Eerste indruk, mmm
Wie kan me enthousiast maken? Ik hoor van meerdere mensen dat ik heen moet gaan, maar wat houd het nu eigenlijk in? |
|
| Naar boven |
|
 |
Femke  Get a life

|
Geplaatst: Vr 23-12-2011, 16:19 Onderwerp: Undivided: IFES conferentie!! |
|
|
Ok, een poging
Györ is een conferentie zoals de Live-It! (voormalig TOKO), alleen dan nog beter, waarin je met een grote groep christenstudenten uit IFESlanden uit Europa samenkomt. Er zijn plenaire samenkomsten met een spreker, workshops/tracks en natuurlijk contacten met andere studenten bij het eten of andere gelegenheden. Samen denk je na over wat het betekent christen te zijn, over doctrines, over evangelisatie.
Het thema is 'undivided', onverdeeld - over heel je leven aan God geven, en niet iets achterhouden. Over eenheid en onverdeeldheid binnen gemeenschappen: binnen IFES, kerk of studentenvereniging. En over onverdeeld staan tegenover de wereld, om de Waarheid te verkondigen en hierin autenthiek te zijn.
Het lijkt mij ontzettend gaaf om op deze manier opgebouwd te worden: om heel veel zeer goede informatie uit te wisselen en ervaringen te delen, om toerusting te krijgen van gemotiveerde sprekers (hoofdspreker is John Lennox), om medechristenen/medestudenten te ontmoeten die ook christen zijn, ook tegen dingen aanlopen, ook bepaalde ervaringen hebben en hiervan te leren. En het is natuurlijk heel erg leuk dat het in het buitenland is, dat je internationale contacten leert kennen en ziet hoe dingen in andere landen en culturen gebeuren, wat echt een kans is die je niet moet laten liggen!
En wat is er nou mooier dan met 2000 studenten samen Pasen te vieren? |
|
| Naar boven |
|
 |
Frozen  Verslaafde

|
Geplaatst: Vr 23-12-2011, 20:39 Onderwerp: Undivided: IFES conferentie!! |
|
|
Kijk, en dat klinkt goed!
Ik ga me opgeven. |
|
| Naar boven |
|
 |
Femke  Get a life

|
Geplaatst: Di 27-12-2011, 13:20 Onderwerp: Undivided: IFES conferentie!! |
|
|
Hehe, eindelijk gelukt  |
|
| Naar boven |
|
 |
LA Pêcheur  Professional

|
Geplaatst: Di 27-12-2011, 15:12 Onderwerp: Undivided: IFES conferentie!! |
|
|
Ik heb allerlei vragen, misschien kunnen jullie helpen met antwoorden:
-Moet ik het ook bij onze secretaris aangeven als ik wel wat hand en span diensten wil helpen verrichten tijdens de conferentie? --Wanneer horen we meer (wie er mee mogen bijvoorbeeld)?
-Is er al een programma beschikbaar?
-wanneer wordt je er verwacht, Wat mis ik als ik een een dag later heenreis, wanneer kan ik op zijn vroegst terugreizen. (ivm coschappen)
-Hoe kan ik het goedkoopst reizen, hoe kan ik het snelst reizen?
-Als ik met vliegtuig of trein wil, moet ik dan al ver van tevoren reserveren om kosten te besparen bijvoorbeeld? |
|
| Naar boven |
|
 |
laura myrna  Professional

|
Geplaatst: Di 27-12-2011, 17:13 Onderwerp: Re: Undivided: IFES conferentie!! |
|
|
| LA Pêcheur schreef: | Ik heb allerlei vragen, misschien kunnen jullie helpen met antwoorden:
-Moet ik het ook bij onze secretaris aangeven als ik wel wat hand en span diensten wil helpen verrichten tijdens de conferentie? --Wanneer horen we meer (wie er mee mogen bijvoorbeeld)?
-wanneer wordt je er verwacht, Wat mis ik als ik een een dag later heenreis, wanneer kan ik op zijn vroegst terugreizen. (ivm coschappen)
-Als ik met vliegtuig of trein wil, moet ik dan al ver van tevoren reserveren om kosten te besparen bijvoorbeeld? |
Gaan er misschien ook bussen vanuit Groningen/NL? |
|
| Naar boven |
|
 |
Femke  Get a life

|
Geplaatst: Di 27-12-2011, 18:11 Onderwerp: Undivided: IFES conferentie!! |
|
|
Mmm, volgens mij hoef je niet bij de secretaris aan te geven of je ook hand- en spandiensten wilt verrichten, hangt er toch eerst vanaf of je meemag?
Qua vervoer, misschien kan Gipsy daar wat over zeggen? Er gaat volgens mij een IFESbus vanuit Utrecht, maar ook bijv. een Eurolines-bus ('s middags half 3 vertrekken, volgende ochtend uur of 9 aankomst) en volgens mij kan je ook met de trein. Je kan bijv ook met het vliegtuig vanaf Eindhoven naar Boedapest vliegen (ongeveer 90,-), maar dan zit je met bagagevoorschriften enzo. Vaak helpt het wel om met groepen te boeken en hoe verder van tevoren, hoe beter. Misschien kunnen we eerst afwachten wie er allemaal meegaan en dan evt. gezamenlijk uitzoeken en boeken? |
|
| Naar boven |
|
 |
Proeme Get a life

Geregistreerd: 16-9-2004 Berichten: 4299 Woonplaats: Huize Pannenkoe, Vinkhuizen, Grunn
|
Geplaatst: Di 27-12-2011, 18:57 Onderwerp: Re: Undivided: IFES conferentie!! |
|
|
| LA Pêcheur schreef: | Ik heb allerlei vragen, misschien kunnen jullie helpen met antwoorden:
-Als ik met vliegtuig of trein wil, moet ik dan al ver van tevoren reserveren om kosten te besparen bijvoorbeeld? | op basis van ervaringen van Linz2008:
eerst geplaatst worden, dan pas korting krijgen vanwege hand en spandiensten. Tenzij je volledig als vrijwiller gaat. Dat kun je met IFES regelen, maar dan ga je in principe niks van het programma meekrijgen (alleen als je pauze hebt van je werk).
Programma begon toen op donderdagavond met een opening. Op vrijdag en zaterdag 's ochtends een dienst, 's middags workshops en 's avonds weer een dienst. En maandag ook weer dat programma, waarbij de avonddienst de afsluiting was.
De zondag weet ik niet meer precies. We begonnen met een paasdienst in de openlucht om half 8 's ochtends (staand in de sneeuwvlokjes). Daarna de gewone ochtenddienst, maar mét viering van het Avondmaal (heel bijzonder om dat met 3000(toch?) man uit heel Europa te doen). De rest van de zondag weet ik niet meer. Ik herinner me 3 workshop-dagen, dus dan zou de zondag iets anders zijn. Maar wat?
Dinsdagochtend vertrek.
Daar omheen/tussendoor tijd voor stille tijd en voor ontspanning/contact leggen met buitenlanders.
Je kunt vast wel later komen of eerder vertrekken, maar dan mis je wel diensten en workshops. Op zich jammer, want het is allemaal wel duidelijk één geheel.
Hoe je gaat reizen moet je helemaal zelf weten. Destijds waren er bussen vanuit Utrecht naar Linz. Verreweg de makkelijkste optie, maar of het ook het goedkoopst was weet ik niet. Bovendien is er maar een beperkt aantal plaatsen. Er zijn ook mensen gaan liften (dat is naar Oostenrijk beter haalbaar dan naar Hongarije) of met een eigen auto gegaan. Maar dat moet je echt helemaal zelf uitzoeken (tip: doe dat met een groepje, dat is gezelliger).
Om toch tips te geven: bij een vliegtuig geldt: hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper het is, maar je moet wel donders goed opletten op eventuele extra kosten (als je met een budgetmaatschappij vliegt, moet je naast je ticket vaak ook nog betalen voor elke koffer die je meeneemt, terwijl dat bij duurdere maatschappijen bij de prijs in zit).
En wat vaak ook zo is: als je op een doordeweekse ochtend gaat boeken is dat goedkoper dan op een zaterdag (want dan boeken veel mensen, dus zijn de prijzen hoger. Mensen betalen het toch wel).
Eurolines (wat Femke noemt) heb ik prima ervaringen mee (naar Zweden, Parijs en Zwitserland). Dat zal naar Hongarije ook wel prima zijn.
Treinen heb ik geen verstand van.
Nog even voor de 2008-herinnering: http://www.youtube.com/watch?v=h-4rQ5O5jFw |
|
| Naar boven |
|
 |
Alja  Get a life

|
Geplaatst: Wo 28-12-2011, 13:30 Onderwerp: Undivided: IFES conferentie!! |
|
|
Ik heb ooit een keer de vliegreis van Eindhoven naar Boedapest mogen maken, en in het uitzoeken daarvan werd me één ding wel duidelijk: de prijzen worden bepaald aan de hand van vraag en aanbod. Hoe meer er gezocht wordt op een bepaalde reis, hoe sneller de prijs omhoog gaat. Daarom mijn tip: ga niet met z'n allen voortdurend de site van de vliegtuigmaatschappij (Wizzair) checken, want dan drijf je met elkaar de prijzen op. Wil je echt een vliegreis boeken, ga dan eens één keer per dag kijken hoe duur op dat moment de reis is, en boek 'm direct op het moment dat je een goedkope prijs ziet (dus niet weer je browser sluiten of iets dergelijks). Je hebt wel een creditcard nodig. Houd die dus meteen bij de hand. (volgens mij kan je alleen via bankoverschrijving doen als je een account aanmaakt, maar dat lukte mij toen niet. En beide vormen van betalen kosten extra geld.)
En let inderdaad op extra kosten: je mag één bagagestuk meenemen van 10 kg ofzo (extra items = bijbetalen). De afmetingen daarvan zijn niet heel groot, maar misschien kan je een extra koffer voorkomen door het vliegtuig in te stappen met twee truien aan ofzo.
Oh, nog een aanvulling wat betreft vliegreizen:
De vliegtijden vanuit Eindhoven zijn erg beroerd: 8.35 vliegen, dus rond 7.30 er al zijn. Dan rijden er nog geen treinen. De terugreis is ook erg vroeg. Maar twee keer per week (zondag en woensdag) gaat er een extra vlucht 's middags. Maar ik weet niet hoe je dan zit met de aankomst en het verdere vervoer naar Györ. Ik zie trouwens nu al vliegtickets van 40 euro (enkeltje), maar ook van 100 euro (enkeltje).
Maar misschien kan je ook vliegen (of treinen) op Wenen of Bratislava.
Maar goed, heel veel gedoe, maar toch is het allemaal de moeite waard Volgens mij is geen een conferentie me zò bijgebleven als de iTOKO in Linz. Als je de mogelijkheid hebt om te gaan, zou ik gaan. Ik ging vijf jaar geleden als eerstejaars, heb toen erg getwijfeld of ik wel zou gaan, of het de moeite waard was, of het allemaal ingepast kon worden met studie, maar uiteindelijk heb ik de sprong gewaagd en ben daar erg blij mee geweest. Onvergetelijk! |
|
| Naar boven |
|
 |
Alja  Get a life

|
Geplaatst: Wo 28-12-2011, 14:21 Onderwerp: Re: Undivided: IFES conferentie!! |
|
|
| Proeme schreef: | | De rest van de zondag weet ik niet meer. Ik herinner me 3 workshop-dagen, dus dan zou de zondag iets anders zijn. Maar wat? |
National Movement Meeting |
|
| Naar boven |
|
 |
Frozen  Verslaafde

|
Geplaatst: Wo 28-12-2011, 18:38 Onderwerp: Undivided: IFES conferentie!! |
|
|
| Opgegeven, maar hoe zit dat met alle workshops etc? Krijgen we daar bericht van? |
|
| Naar boven |
|
 |
Femke  Get a life

|
Geplaatst: Wo 28-12-2011, 21:34 Onderwerp: Undivided: IFES conferentie!! |
|
|
Rustig maar, alles komt goed!
Frozen, je moet eerst geplaatst worden - het is nog niet eens zeker dat je gaat! En het duurt nog gewoon 4 maanden, de commissie kan ook niet heksen!  |
|
| Naar boven |
|
 |
Frozen  Verslaafde

|
Geplaatst: Wo 28-12-2011, 22:51 Onderwerp: Undivided: IFES conferentie!! |
|
|
Haha, dont worry Ik ben gewoon erg nieuwsgierig  |
|
| Naar boven |
|
 |
dirk  webmaster

|
Geplaatst: Za 31-12-2011, 15:55 Onderwerp: Undivided: IFES conferentie!! |
|
|
| Jolijt in HoP! Mail van de kringco! |
|
| Naar boven |
|
 |
Femke  Get a life

|
Geplaatst: Za 31-12-2011, 16:31 Onderwerp: Undivided: IFES conferentie!! |
|
|
Jaaaaaa, joepie  |
|
| Naar boven |
|
 |
Double U B  Erelid

|
Geplaatst: Di 03-01-2012, 18:30 Onderwerp: Undivided: IFES conferentie!! |
|
|
Nog blijer nieuws! De uitverkorenen kunnen zich nu inschrijven via de site  |
|
| Naar boven |
|
 |
LA Pêcheur  Professional

|
Geplaatst: Di 03-01-2012, 22:40 Onderwerp: Re: Undivided: IFES conferentie!! |
|
|
| Double U B schreef: | Nog blijer nieuws! De uitverkorenen kunnen zich nu inschrijven via de site  |
Hoe bedoel je, moet ik me nog ergens inschrijven? |
|
| Naar boven |
|
 |
Double U B  Erelid

|
Geplaatst: Di 03-01-2012, 23:33 Onderwerp: Undivided: IFES conferentie!! |
|
|
| Ik kreeg een mail van IFES, of ben ik daarin de enige? |
|
| Naar boven |
|
 |
Femke  Get a life

|
Geplaatst: Wo 04-01-2012, 00:44 Onderwerp: Undivided: IFES conferentie!! |
|
|
| Ik kreeg hem ook! Betekent dat dan dat je definitief mee mag (als je voor alle deadlines alles doet wat ze daarin aangeven?) O nee, LA, betekent dat dat jij niet mee mag? |
|
| Naar boven |
|
 |
Karakter  Get a life

|
Geplaatst: Wo 04-01-2012, 02:01 Onderwerp: Re: Undivided: IFES conferentie!! |
|
|
| Femke schreef: | | Ik kreeg hem ook! Betekent dat dan dat je definitief mee mag (als je voor alle deadlines alles doet wat ze daarin aangeven?) O nee, LA, betekent dat dat jij niet mee mag? |
check in de spam! Bij mij zat hij in de spam |
|
| Naar boven |
|
 |
Femke  Get a life

|
Geplaatst: Wo 04-01-2012, 11:32 Onderwerp: Undivided: IFES conferentie!! |
|
|
| En doe het snel, want er staan behoorlijk scherpe deadlines in enzo... |
|
| Naar boven |
|
 |
LA Pêcheur  Professional

|
Geplaatst: Wo 04-01-2012, 11:39 Onderwerp: Undivided: IFES conferentie!! |
|
|
| Inderdaad in ongewenste mails, ben ik even blij met dit forum! ffieuw... |
|
| Naar boven |
|
 |
Karakter  Get a life

|
Geplaatst: Wo 04-01-2012, 11:55 Onderwerp: Undivided: IFES conferentie!! |
|
|
Jullie gaan wel allemaal he? Donders, ben me er maar eens snel in gaan verdiepen! Het scheelt wel dat je het nu over moet maken, dus dat je wellicht tzt in geldnood zit is daarom een mindere zorg . Maar weet iemand waar een programma ofzo is? Al is het maar globaal? Want het idee is dus om donderdagochtend weg te gaan en dinsdag weer terug te komen? Dan moet ik dus 2 dagen vrij zien te fixen (donderdag en dinsdag), wel een beetje lastig met verplichte werkcolleges |
|
| Naar boven |
|
 |
Alja  Get a life

|
Geplaatst: Wo 04-01-2012, 12:05 Onderwerp: Re: Undivided: IFES conferentie!! |
|
|
| Karakter schreef: | | Maar weet iemand waar een programma ofzo is? Al is het maar globaal? Want het idee is dus om donderdagochtend weg te gaan en dinsdag weer terug te komen? |
Vorige keer zat het programma als volgt in elkaar:
Donderdag: aankomst, dinner en welcome session
Vrijdag: 's ochtends een praatje, het eerste deel van de middag vrije tijd, het tweede deel van de middag tracks, 's avonds een praatje.
Zaterdag: idem met aan het eind nog een concert
Zondag: 's ochtends vroeg een paasdienst (openlucht), daarna dienst, eerste deel van de middag vrije tijd, tweede deel van de middag National Movement Meeting, 's avonds praatje en worshipconcert
Maandag: idem als vrijdag
Dinsdag: ontbijt en vertrek
Waarbij opgemerkt dient te worden dat alle ochtendpraatjes door dezelfde persoon worden gehouden, en alle avondpraatjes ook. Er zit dus een lijn in al die 'talks', waardoor het jammer is als je er één mist.
Ik denk dat het nu wel weer ongeveer hetzelfde eruit ziet, maar wellicht kan Jantine daar meer over vertellen? Ik kan me niet voorstellen dat ze het programma drastisch hebben omgegooid.
Kan je hier wat mee? Ik weet ook niet hoe je reist, maar volgens mij is Linz wel wat dichter bij dan Györ, en zal je dus op meer reistijd moeten rekenen. |
|
| Naar boven |
|
 |
LA Pêcheur  Professional

|
Geplaatst: Wo 04-01-2012, 12:27 Onderwerp: Re: Undivided: IFES conferentie!! |
|
|
| Karakter schreef: | | Want het idee is dus om donderdagochtend weg te gaan en dinsdag weer terug te komen? Dan moet ik dus 2 dagen vrij zien te fixen (donderdag en dinsdag), wel een beetje lastig met verplichte werkcolleges |
Zelfde probleem, en met coschappen zal dat misschien nog minder makkelijk zijn, hard bidden dat ze me laten gaan  |
|
| Naar boven |
|
 |
Karakter  Get a life

|
Geplaatst: Wo 04-01-2012, 12:42 Onderwerp: Undivided: IFES conferentie!! |
|
|
Misschien loop ik te hard van stapel, maar wie gaan er allemaal vanuit Groningen? Ik kan me herinneren (slechts van verhalen, want de vorige iTOKO was zelfs VOOR mijn tijd ) dat er toen ook Groningers met een auto gingen. Ik zou echt zeggen: als we dat kunnen fixen zitten we een stuk flexibeler, met reistijd en ook met prijs. Google maps vertelt mij dat de geschatte brandstofkosten rond de 175 euro enkele reis liggen, keer 2 is dat 350 euro als je dan met 4 of zelfs 5 man (of vrouw) bent, kun je voor 70-90 euro heen en terug, dat is goedkoper dan de 120 euro voor de bus van Utrecht. Oke, opties als vliegtuig enzo, dat laat ik andere mensen uitzoeken.  |
|
| Naar boven |
|
 |
|