C.S.V. Ichthus Groningen
#STUDENTENLEVENMETGODForumarchief
Ichthusretraite 2010: Kingdom's battle
Retraite is cool. Ik wil er ook naartoe. Ik weet alleen nog niet of mijn werk het toelaat...
Als jij gaat, gaat Friezin misschien ook nog wel mee Maar ja, dat moet natuurlijk maar net kunnen...
he, maar mensen, wat is hier aan de hand? Twee maanden voor een conferentie, en nu al zoveel toezeggingen? Zijn we ziek ofzo??
Hoezee, op de kop af nog 2 maanden te gaan voor de Ichthusretraite weer begint!
De nieuwe website (klik) is online, de inschrijvingen zijn open en de statistiekpagina is er klaar voor om wederom een indrukwekkend aantal Grunnegers te verwerken.
Wat?
De Ichthusretraite is een gezellige, rielekste en inhoudelijke conferentie die elk najaar wordt georganiseerd door een of meerdere Ichthusverenigingen uit het land. Het is dus echt een conferentie van Ichthus, voor Ichthus.
Wanneer?
Dit jaar gaat de Retraite zijn van vrijdag 26 tot zondag 28 november (en als je echt fanatiek bent, kan je ook tot maandagochtend blijven)
Waar gaat dat over?
Zoals jullie misschien al gezien of gehoord hebben, het thema van de Retraite 2010 is Kingdom’s Battle, He saw, He came, He conqured. Tijdens de Retraite gaan we samen nadenken over strijd.
In Mattheus 10:34 zegt Jezus: ‘Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.’ Zoals Jezus al zei, er is een strijd gaande. Een strijd die bij ons ook wel een merkbaar is.
Het is wel veilig om te zeggen dat iedereen wel eens strijd in zijn of haar leven ervaart. Strijd tussen christen zijn en doen wat de wereld zegt, strijd in relaties, strijd in keuzes maken.
Maar ook Jezus ervaarde strijd in zijn leven. Deze strijd kwam tot een hoogtepunt aan het kruis. Ook in Gethsemane bad hij: ‘Vader, als het mogelijk is, laat deze beker dan aan mij voorbijgaan! Maar laat het niet gebeuren zoals ik het wil, maar zoals U het wilt.’ (Mat 26:39). Ondanks dat hij wist wat er gebeuren moest, vroeg hij toch of het misschien niet hoefde.
Hoe gaan wij met onze strijd om? Welke keuzes maken we als God het een van mij vraagt, terwijl de wereld totaal iets anders roept?
Maar toch, ondanks al deze strijd, mogen we weten dat Jezus de strijd voor ons al gestreden heeft. Hij heeft de dood overwonnen en opgestaan! Welk effect heeft dit op ons leven? Welke verantwoordelijkheid krijgen we hierdoor?
Tijdens de Retraite 2010 zullen we over al deze vragen gaan nadenken. Samen zullen we in rust, via inhoudelijke, maar ook gezellige activiteiten, elkaar zoveel mogelijk stimuleren om nader tot God, elkaar en onszelf te komen.
Kostda?
Als je je opgeeft voor woensdag 8 november 23:59 betaal je €49.50, als je je tussen 8 november en donderdag 25 november 23:59 opgeeft, betaal je €52.50 en op het weekend zelf aanmelden kost je €55.00. Dat lijkt veel, maar je krijgt er wel een gezellig en rielekst weekend voor terug met goede sprekers, interessante workshops en smakelijk eten op een van de mooiste groepslocaties die Nederland rijk is.
Waar?
In het Brabantse Helvoirt, dat lijkt ver - het is tenslotte voorbij Assen - maar in Nederland is niets ver weg. Het is een halve middag reizen, dat is ongeveer even ver als naar een willekeurige plek voorbij Drachten. http://➯.ws/emmaus
Is dat niet heel suf dan?
'Retraite' klinkt inderdaad een beetje suf, maar het is zeker geen weekend van alleen maar navelstaren. Hoewel er ruime gelegenheid is voor bezinning, is er meer dan voldoende mogelijkheid om lol te maken (er is zelfs een apart nachtbestuur dat de kelder ondersteboven zet) en is het vooral een hele leuke en ontspannen gelegenheid om Ichthianen uit den lande te leren kennen of weer opnieuw op te zoeken.
Maar straks ga ik daar heen en ken ik helemaal niemand
Die kans lijkt erg klein te zijn, want de volgende Ichthianen gaan ook:
- Kingma
- LA Pêcheur
- dirk
- Double U B
- janvier
W8AL3dd3B04
Retraite is geweldig, mensen!
- Kingma
- LA Pêcheur
- dirk
- Double U B
- janvier
- Femke
- Kingma
- LA Pêcheur
- dirk
- Double U B
- janvier
- Femke
- Alja
- Kingma
- LA Pêcheur
- dirk
- Double U B
- janvier
- Femke
- Alja
- Ulcridus (waarschijnlijk)
- Lewistrick
- AW'tje
- ElineBak
Ook ik zal van de partij zijn!!
2010-09-27 15:56:23ik ook!
Kip will be there De Read It! was super vet, dan moet dit ook wel cool zijn!
Retraite is cool. Ik wil er ook naartoe. Ik weet alleen nog niet of mijn werk het toelaat...
2010-09-27 16:47:30Het MT is ook aanwezig, de kans dat je niemand kent is dus aardig klein...
2010-09-27 20:18:54He! Mooi toch!
Het MT is ook aanwezig, de kans dat je niemand kent is dus aardig klein...
Gaat het MT spelen? Beviel dat zo goed dan vorig jaar?
he, maar mensen, wat is hier aan de hand?
Twee maanden voor een conferentie, en nu al zoveel toezeggingen? Zijn we ziek ofzo??
Ik denk het
Ik heb in ieder geval al véél zin!
Twee maanden voor een conferentie, en nu al zoveel toezeggingen? Zijn we ziek ofzo??
Net geweest, maar dat doet er verder niet toe. Ik was nog niet helemaal echt van plan om te gaan, totdat ik te horen kreeg dat ik wel eens de eerste zou kunnen zijn die zich opgeeft... en wie wil dat nou niet?!
Als jij gaat, gaat Friezin misschien ook nog wel meeMaar ja, dat moet natuurlijk maar net kunnen...
Zouden we dan een oud-RB-kamer kunnen regelen?
Ichthus heeft eindelijk ontdekt hoe tof de Retraite is.
Ik zeg: we gaan de Pelikaan winnen!
- Kingma
- LA Pêcheur
- dirk
- Double U B
- janvier
- Femke
- Alja
- Lewistrick
- AW'tje
- ElineBak
- Kip
- Proeme (waarschijnlijk)
- Friezin (toch?)
De watte?
Gaat het MT spelen? Beviel dat zo goed dan vorig jaar?
Ja super cool he!! Het MT rulezzz
De watte?
de Prijs voor het Enthousiast Langskomen op de Ichthusretraite met een Kolossaal Aantal Aanwezigen
2010-09-28 11:13:58Ik zeg: we gaan de Pelikaan winnen!
De watte?de Prijs voor het Enthousiast Langskomen op de Ichthusretraite met een Kolossaal Aantal Aanwezigen
Natuurlijk!
2010-09-28 14:35:19Wanneer checkt die penningmeester van hun een keer de bankrekening? Ik wil zien hoever we uilopen op de andere verenigingen
De watte?de Prijs voor het Enthousiast Langskomen op de Ichthusretraite met een Kolossaal Aantal Aanwezigen
Ichthus Eindhoven had toch ook een pelikaan?
ja, en die was bedoeld als wisselbeker
2010-09-29 07:59:28Wanneer checkt die penningmeester van hun een keer de bankrekening? Ik wil zien hoever we uilopen op de andere verenigingen
penningmeester@ichthusretraite.nl
2010-09-29 08:22:04Hoeveel spam wens je die beste jongen toe?
op die ichthusretraite-mailadressen komt sowieso al een overdosis spam binnen. Eentje meer of minder merk je echt niet
2010-09-29 11:16:07Ik zeg: we gaan de Pelikaan winnen!
Natuurlijk!
En ik hou van jullie allemaal
Maarreh, Double[spatie]U[spatie]B, wat goed dat je je al hebt opgegeven!
En wat tof dat het MT gaat spelen!
En wat een coole workshops hebben ze! (kan ik er ook drie kiezen??)
*stuiterstuiter* Retraite
Ik wil ook heel graag mee, maar wacht nog even met opgeven
Ik wil ook heel graag mee, maar wacht nog even met opgeven
Voor mij geldt hetzelfde
Nou ja zeg... wat houdt je tegen? Hoe langer je wacht, hoe duurder het wordt...
Tot 8 november is het goedkope tarief heb ik gelezen
Hoezee, we staan bovenaan in de stand!!
Haha, ja met kop en schouder!
oew, historisch moment!
2010-09-30 12:38:40Offtopic: Die website van Lux ad Mosam is echt super.. met de maas op de frontpage
2010-09-30 14:16:42Het zaterdagavondprogramma is dit keer geen cabaret met Vedder&Van Haeften, maar:
'Ik hou van Ichthus'
Waarschijnlijk een variant op 'Ik hou van Holland'. Vet cool
2010-09-30 15:00:15
Zaterdagavondprogramma
'Ik hou van Ichthus'
De zaterdagavond zal een ontspannen avond zijn waarin we samen het 'Ik hou van Ichthus' spel zullen spelen.
Denk hierbij maar aan een mix tussen: 'Ik hou van Holland', '1 tegen 100' en 'wedden dat!'.
Kortom een avond die je niet snel daarna zal vergeten!
Update vanuit het Retraitebestuur
“Waarde leden,
Voor je het weet is het zover; de Ichthus Retraite 2010 is in aantocht!
Een evenement dat te boek staat als een weekend met alle gelegenheid tot
bezinning en zelfreflectie alsook de uitgesproken mogelijkheid om
Ichthianen uit het hele land te ontmoeten. Dit weekend vindt plaats op 26,
27 en 28 november in het Emmausklooster te Helvoirt.
Het thema dit jaar is Strijd: “Het Saw, He Came, He Conquered!”. Een
weekend vol workshops, lezingen en momenten voor rust voor handvaten om
ook jouw keuze te kunnen maken tussen wat de wereld van je verlangt en wat
God van je wil. Een breed thema dus, maar vol mogelijkheden om nader tot
God, jezelf en je medemens te komen.
Inschrijven kan op www.ichthusretraite.nl. Bij betaling vóór 8 november is
het inschrijfgeld € 49,50. Bij betaling op 8 november of later is het
inschrijfgeld € 52,50. Na 25 november kunt u slechts nog op het weekend
betalen (contant of pinnen); dan is het inschrijfgeld € 55,00.Let op: als
volledige aanmelding geldt de betaling, en niet slechts het online
aanmelden!
Meer informatie over het thema, de inhoud en praktische zaken zijn te
vinden op www.ichthusretraite.nl. Ik hoop jullie allen aldaar te zien!
Vriendelijke groet,
Marc Noldus
PS: De Ichthusretraite is ook te vinden op Facebook!
http://www.facebook.com/event.php?eid=118524928200892”
En we kunnen dit jaar meer dan 100% aanwezigheid halen. 7 aanmeldingen is 5%, dus als we met meer dan 140 komen komt het helemaal goed
ik wil miss ook wel mee, maar eigenlijk weet ik maar half wat het is.. wie geeft uitleg???
enne.. wie van de eerstejaars gaan nog meer mee??
tsjonge, dat had je beter vanmorgen bij het schoonmaken even kunnen vragen, ik had je er graag wat meer over verteld
Heb me zojuist ook aangemeld!
2010-10-18 13:10:20ik wil miss ook wel mee, maar eigenlijk weet ik maar half wat het is.. wie geeft uitleg???
Inderdaad mensen, wie legt even goed uit wat dit is, in mijn eerste jaar ben ik ook niet meegeweest omdat ik geen idee had hoe anders het was dan een startweekend ofzo... (zo, ik maak graag lange zinnen). Maar ik heb er nog weinig (naast dit forum over gehoord), vooral voor de sjaars is het belangrijk te weten wat het is, moet het misschien even in de kringleidersmail?
Zulke dingen horen toch tenminste op de site van ichthusretraite.nl te staan? Er staat een complete site met vet veel info en juist dat staat er niet op...
2010-10-18 19:17:36Ik ga ook, maar moet nog ff opgeven, maar schrijf mij ook op de lijst (begin van et forum
, vergeet mij niet weer Dirk)
Ik ga ook, maar moet nog ff opgeven, maar schrijf mij ook op de lijst
(begin van et forum
, vergeet mij niet weer Dirk)
Ik zeg: JA, luiwammes, copy pasta!
dat kan, maar ik wil geen spammert zijn, maar oke prima, wil jij er ook bij?
2010-10-18 22:26:24Ik moest ff zoeken naar de meest huidige lijst, hier is ie dan:
Maar straks ga ik daar heen en ken ik helemaal niemand Die kans lijkt erg klein te zijn, want de volgende Groningse Ichthianen gaan ook:
- Kingma
- LA Pêcheur
- dirk
- Double U B
- janvier
- Femke
- Alja
- Lewistrick
- AW'tje
- ElineBak
- Kip
- Proeme (waarschijnlijk) alumnus
- Friezin (toch?) alumna
- JA (ik moet me nog opgeven, dus ga de Ichthus groningen tussenstand nog verhogen )
Maar straks ga ik daar heen en ken ik helemaal niemand Die kans lijkt erg klein te zijn, want de volgende Groningse Ichthianen gaan ook:
- Kingma
- LA Pêcheur
- dirk
- Double U B
- janvier
- Femke
- Alja
- Lewistrick
- AW'tje
- ElineBak
- Kip
- Friezin (toch?)
- JA (ik moet me nog opgeven, dus ga de Ichthus groningen tussenstand nog verhogen )
- Pino
(jongens, wel betalen he, anders komen we nooit omhoog in de stand!)
Zulke dingen horen toch tenminste op de site van ichthusretraite.nl te staan? Er staat een complete site met vet veel info en juist dat staat er niet op!
Wat wil je nog meer weten dan?
Het is een vet weekend, relaxed, diepgaand, gezellig, opbouwend, rustgevend (als je geen specifieke taak hebt) etc... Kom en zie het voor jezelf!
He, als ik dan toch aan het meespammen ben, kringleiders meld de Retraite ff bij de mededelingen op kring. Zoals eerder verteld, er zijn best nog wel wat mensen die niet goed weten wat de retraite is, ik vind het achteraf jammer dat ik dit toffe weekend in mijn eerste jaar gemist heb..... Oke, ik val in herhaling
Zulke dingen horen toch tenminste op de site van ichthusretraite.nl te staan? Er staat een complete site met vet veel info en juist dat staat er niet op!
Wat wil je nog meer weten dan?
Het is een vet weekend, relaxed, diepgaand, gezellig, opbouwend, rustgevend (als je geen specifieke taak hebt) etc... Kom en zie het voor jezelf!
Ja, maar wat IS het, wat doe je, wat houdt het in?
Maar wees gerust, ik heb een mailtje gestuurd, die zit nu in de molen, ik kreeg nl al een mailtje terug, er komt binnenkort ws meer info op de site
een weekend met alle gelegenheid tot bezinning en zelfreflectie alsook de uitgesproken mogelijkheid om Ichthianen uit het hele land te ontmoeten.
...
Een weekend vol workshops, lezingen en momenten voor rust voor handvaten om ook jouw keuze te kunnen maken tussen wat de wereld van je verlangt en wat God van je wil.
...
Vrijdag
* 17.00 uur aankomst
* Maaltijd
* Dienst met opening van de retraite, met Otto de Bruijne als spreker.
* Nachtprogramma onder leiding van het nachtbestuur
Zaterdag
* Ontbijt
* Stille tijd
* Dienst met Liebrecht Hellinga als spreker
* Bezinning/rust
* Maaltijd
* Workshops
* Rust
* Vesper
* Maaltijd
* 'Ik hou van Ichthus'
* Nachtprogramma onder leiding van het nachtbestuur
Zondag
* Ontbijt
* Inpakken
* Stille tijd en corvee
* Dienst met Matthias Joosse als spreker
* Bezinning
* Maaltijd
* Corvee en stille tijd
* Afsluiting van de conferentie
* 16.00 De eerste mensen vertrekken
Wat wil je nu nog meer weten? Is dit niet genoeg om je gewoon op te geven?
De Retraite is een weekend om God, mede-christenen en jezelf te ontmoeten.
God ontmoeten in diensten, workshops en stille tijd.
Jezelf ontmoeten in de stille tijd, in het nadenken over diensten en workshops (bezinning), in gebed, of door toffe gesprekken met vrienden of mensen die je op de Retraite hebt leren kennen.
Mede-christenen ontmoeten tijdens maaltijden, een kop thee, nachtprogramma en andere gezelligheid, maar ook door samen God te aanbidden, samen na te denken over hetzelfde thema en daar met elkaar over in gesprek te gaan.
Een aspect van goed webdesign is dat mensen meteen weten wat je organisatie inhoudt. Op de homepagina. Mensen moeten niet de informatie tussen de regels door hoeven lezen.
Dus dat. BOT. Wie gaan er mee?!
Voor mij wel, but you missing the point, voor eerstejaars is het nog steeds niet duidelijk wat een retraite precies is Het moet gewoon op een GA ff gepromoot worden, ASO 1?
voordat ik hier commentaar op krijg, een ASO is idd niet een echte GA, who cares?
wow, wat posten jullie snel, dit was een reactie op Femke
Op het startweekend komen ze zelf ook nog langs
De kans om al je vragen te spuien
ik wil miss ook wel mee, maar eigenlijk weet ik maar half wat het is.. wie geeft uitleg???
Ik wil het ook nog wel face-to-face toelichten aan iedereen die meer wil weten, maar eerst maar even een voorzetje/naslagwerk.
Overigens kan je ook foto's van vorig jaar bekijken op deze locatie . Hopelijk schept dat ook een duidelijker beeld.
Het idee achter de Ichthusretraite
Een retraite staat oorspronkelijk voor een stilteweekend waarin je je terugtrekt van de buitenwereld en nadenkt over geestelijke onderwerpen en God zoekt/vindt/vul zelf maar in...
Nu is de Ichthusretraite daar enigszins een afgeleide van. Het is een driedaags weekend met zo'n 250-300 mensen van alle Ichthusverenigingen in het land in een klooster ergens in Noord-Brabant. Het is aan de ene kant een inhoudelijk weekend rondom een thema met goede sprekers (er zijn drie plenaire bijeenkomsten met sprekers) en workshopleiders. Je krijgt een stuk verdieping aangereikt rondom thema’s die je persoonlijke leven kunnen raken. In de workshops kan je zelf bepalen waar je nog meer over zou willen weten. De workshops staan op de site.
Aan de andere kant heeft de Ichthusretraite ook een integrerend en knotsgezellig karakter. Je ontmoet andere Ichthianen, kan met ze in gesprek raken en dingen delen. Ook krijg je zo een kijkje in de keuken van de andere Ichthussen in het land. Wat er bijvoorbeeld zomaar kan gebeuren, is dat er ’s nachts een voorzitter van één of andere vereniging wordt ontvoerd (hè Jasper?), of dat er RSKlompen worden gebrast.
Hoe de Ichthusretraite er concreet uitziet / Wat je concreet kan verwachten
De Ichthusretraite vindt dus plaats in een groot klooster. Daarin zijn veel slaapkamers en een eetzaal. Verder is er een grote ruimte voor een plenaire dienst, en er is een kapel. Ook is er onder het klooster een kelder waar altijd het avondprogramma plaatsvindt en waar je ’s avonds nog even kan naborrelen met je mede-Ichthianen uit den lande. Het programma staat op de site, en wat je daar vooral uit kan halen, is dat overdag de wat meer serieuzere dingen plaatsvinden, en dat 's avonds/'s nachts de gezelligheid voorop staat. Wat niet wil zeggen dat het overdag maar een suffe bedoening is, want ook dan is de sfeer ontzettend goed en leuk om spontaan met iedereen een praatje te kunnen maken of een grapje uit te halen. Of (wat ook wel geregeld gebeurt): tussen de activiteiten door even een spelletje doen met wie op dat moment maar zin heeft.
Wat voor weekend wil je?
Kijk, niets hoeft. Je kan zelf kiezen wat voor weekend je ervan wilt maken. Wil je een puur inhoudelijk weekend en hoef je die integratie allemaal niet zo? Prima, dat kan! Het programma is vol genoeg om er inhoudelijk veel mee te kunnen. Waarschijnlijk lig je dan ’s avonds voor twaalven op bed om de volgende dag weer fris naar de praatjes te kunnen luisteren.
Wil je meer een gezellig weekend, en hoef je dat inhoudelijke niet zo? Dat kan ook. Tijdens de maaltijden en buiten de plenaire momenten om kan je zo gek doen als je zelf wilt, en er zijn ongetwijfeld wel meer mensen voor te porren. (er wordt vaak ook nog wel eens een potje gevoetbald als het weer het toelaat. Of wat dacht je van een kampvuur? ).
Of wil je meer een stilteweekend? Ook dan is er ruimte genoeg om je terug te trekken, om een wandeling te maken in de schitterende omgeving, of om je te richten op God, bijvoorbeeld in de prachtige kapel die het klooster heeft.
En ook niet onbelangrijk: je moet niets! Je moet niet naar praatjes, naar workshops of wat dan ook. Het is er alleen wel, en je kan er ontzettend veel van leren. Maar als het op een bepaald moment teveel voor je kan worden, kan je er ook zelf voor kiezen om even wat anders te gaan doen. Wat jij wilt!
Maar goed, eigenlijk geef ik het meer uitgebreidere verhaal van Dirk:
Is dat niet heel suf dan?
'Retraite' klinkt inderdaad een beetje suf, maar het is zeker geen weekend van alleen maar navelstaren. Hoewel er ruime gelegenheid is voor bezinning, is er meer dan voldoende mogelijkheid om lol te maken (er is zelfs een apart nachtbestuur dat de kelder ondersteboven zet) en is het vooral een hele leuke en ontspannen gelegenheid om Ichthianen uit den lande te leren kennen of weer opnieuw op te zoeken.
Wat ik zo tof vind aan de Ichthusretraite, is dat het de combi is van bezinning, gezelligheid en contact met God. Maar ik kan me voorstellen dat er eerstejaars zijn die het nog steeds wazig in de oren klinkt. Vorig jaar was echter de halve vereniging op de Ichthusretraite (toen had Groningen het georganiseerd), dus er zijn veel mensen die je er meer over kunnen vertellen. Je mag mij ook altijd aanschieten .
(@JA: mis ik nu nog informatie/bepaalde aspecten die jij graag in je eerste jaar had willen horen?)
Ga nou gewoon mee, dan zie je het voor jezelf!
Dat is inderdaad wel de heel korte en bondige samenvatting .
Ga nou gewoon mee, dan zie je het voor jezelf!
- Kingma
- LA Pêcheur
- dirk
- Double U B
- janvier
- Femke
- Alja
- Lewistrick
- AW'tje
- ElineBak
- Kip
- Friezin (toch?)
- Pino
- Iris
Ik zie een lijstje van 17 en maar 10 aanmeldingen voor Groningen op de site...
O natuurlijk, morgen in het stufie-payday, dan stromen de betalingen natuurlijk pas binnen
O natuurlijk, morgen in het stufie-payday, dan stromen de betalingen natuurlijk pas binnen
Nee, ik wacht ff totdat wij op een gedeelde eerste plek staan en dan meld ik me aan
Nee, ik wacht ff totdat wij op een gedeelde eerste plek staan en dan meld ik me aan
Dan kan je wachten tot je een ons weegt.
Blikje, je zoekt gewoon een excuus om uiteindelijk te 'vergeten' om te gaan..
Blikje, je zoekt gewoon een excuus om uiteindelijk te 'vergeten' om te gaan..
Toch niet!!
- Kingma
- LA Pêcheur
- dirk
- Double U B
- janvier
- Femke
- Alja
- Lewistrick
- AW'tje
- ElineBak
- Kip
- Friezin (toch?)
- Pino
- Iris
- T
JEEJ!!! Opgeven . Dus wie missen we nog? Blikje Blikje, we missen Blikje nog. En als Blikje gaat, gaat Abraham vast mee. Verder kan ik iedereen aanraden om te gaan
.
Enne het MT gaat spelen, staan die hier allemaal al?
Enne, er komen ook een heleboel leuk, niet Groningse-ichthianen .
Wie zich niet opgeeft is schorriemorrie
2010-10-27 19:13:07Zo heb me eindelijk opgegeven
Wie zich niet opgeeft is schorriemorrie
haha
Zo heb me eindelijk opgegeven
Hehe...
Er gaan bij de weg ook wat leuke Nijmeegse Ichthianen
Zo heb me eindelijk opgegeven
Hehe...
je zusje?
Gaat je zus dan ook mee? Zou grappig zijn
je zusje?
Ja, zusje gaat ook mee. Zus volgens mij niet... Ik vrees dat ik dan gek zou worden van alle opmerkingen (NEE! WE ZIJN GEEN TWEELING! EN AL HELEMAAL GEEN DRIELING!)
YES! Zojuist opgegeven, en heb er zin innnn!
je zusje?
Ja, zusje gaat ook mee. Zus volgens mij niet... Ik vrees dat ik dan gek zou worden van alle opmerkingen (NEE! WE ZIJN GEEN TWEELING! EN AL HELEMAAL GEEN DRIELING!)
ik overweeg nog om haar mee te slepen hoor.
Alleen... dan moet ik eerst besluiten of ik zelf ga. Kiezen uit 2 leuke weekenden is een vreselijk dilemma
ik overweeg nog om haar mee te slepen hoor.
Alleen... dan moet ik eerst besluiten of ik zelf ga. Kiezen uit 2 leuke weekenden is een vreselijk dilemma
Ach, prima En tsjah, als ik jou was zou ik het wel weten
dat heb je me al laten weten. Ik neig er toch naar om jouw advies naast me neer te leggen...
2010-10-27 23:06:56Komt allen tezamen, jubelend van vreugde.
komt nu, o, komt nu naar helvoirt.
dat heb je me al laten weten. Ik neig er toch naar om jouw advies naast me neer te leggen...
Wat kan er leuker zijn dan de Ichthus retraite, die je nota bene, vorig jaar zelf hebt georganiseerd? We moeten toch effe kijken hoe die eindhovenaartjes het er vanaf brengen?
Ik ga zeker ook!
gaan we zondag of maandag terug (wel handig voor 't opgeven :p!)?!
die eindhovenaartjes het er vanaf brengen?
Zijn zuiderlingen nou ook significant korter dan noorderlingen?
gaan we zondag of maandag terug (wel handig voor 't opgeven :p!)?!
Ik ga in ieder geval zondag, omdat ik een weekend-OV heb, maar als je tot maandag kunt blijven is dat denk ik goedkoper voor een week-OV'er dan een enkeltje naar Groningen toch? (geen idee, zou je ff moeten opzoeken).
die eindhovenaartjes het er vanaf brengen?
Zijn zuiderlingen nou ook significant korter dan noorderlingen?gaan we zondag of maandag terug (wel handig voor 't opgeven :p!)?!
Ik ga in ieder geval zondag, omdat ik een weekend-OV heb, maar als je tot maandag kunt blijven is dat denk ik goedkoper voor een week-OV'er dan een enkeltje naar Groningen toch? (geen idee, zou je ff moeten opzoeken).
scheelt maar een paar euro, je mag wel met 40 % reizen (reizen is daardoor iets goedkoper...)
bij sommige studies kun je geen maandagen vrij nemen
Ik ga zondag trug, heb weekend-OV...
2010-11-01 10:45:08gaan we zondag of maandag terug (wel handig voor 't opgeven :p!)?!
Van vorig jaar weet ik dat er zo'n vijftien Groningers zijn gebleven, en één RSK'er die goed in de groep lag, en één Eindhovenaar (dacht ik) die er wat moeilijker tussenkwam. Voor die ene Eindhovenaar was het wat minder gezellig, omdat het zo'n intern feestje van Groningen was. 't Was ook dat Groningen het vorig jaar had georganiseerd, anders waren er denk ik geen Groningers een nachtje langer gebleven.
Die extra nacht is ook vaak een aanbod van het retraitebestuur om mensen die bezwaar hebben tegen reizen op zondag de mogelijkheid te bieden toch de hele conferentie mee te maken en niet op zaterdagavond alweer naar huis te moeten.
Dus als je met een groepje Groningers kan blijven slapen, is het wel gezellig, maar anders zou ik zeggen: reis gewoon mee naar Groningen op zondag. Dat is ook erg gezellig. Voor de activiteiten in Helvoirt hoef je in ieder geval niet te blijven. Die zijn er toch niet meer.
'k Hoop dat je met deze informatie een weloverwogen keuze kan maken. Tof dat je trouwens meegaat
Ik reis overigens mee en stap in A'foort uit.
ik heb die vrijdag stage dus ik ben pas na 20.00 in Helvoirt. Meer mensen met hetzelfde probleem? Samen reizen misschien?
2010-11-01 12:01:05Als er mensen nog steeds overtuigd moeten worden, kijk dan eens HIER en HIER
JA!!! We hebben meer mensen nodig . Ik bedoel: het is supercool om er met een heleboel ichthianen heen te gaan, en aangezien ik het startweeekend heb gemist, omdat ik morgenvroeg een tentamen heb (soggerdesog), lijkt het me super cool als er gewoon een heleboel eerstejaars komen.
Enne ouderejaars natuurlijk ook, die moeten er natuurlijk ook op uit ten strijde trekken
Als er mensen nog steeds overtuigd moeten worden, kijk dan eens HIER en HIER
En voor wie nog een uurtje vrije tijd over heeft: Blog over de organisatie van vorig jaar. Hiervoor moet je overigens wel ingelogd zijn als Ichthiaan, en hij begint halverwege de pagina pas met relevante dingen. Hoewel de eerste pagina's ook wel een mooi beeld geven van wat er bij de organisatie komt kijken.
@T: hup, aan 't werk jij!
Het themafilmpje dat niet op het Startweekend was te zien:
W8AL3dd3B04
lieve luitjes
super cool die Retraite, ik hoop dat het heel mooi wordt! Het MT is er dus alleen dáár om kan je al gaan!
Helaas helaas helaas kan ik er niet zijn! Dit is het weekend namelijk waarin het Marcus Drama in mijn kerk wordt aangeleerd en uitgevoerd, en ik heb daar een taak in Echt jammertjes dat het tegelijk is! Voor iedereen die wél de kans heeft om naar Helvoort te gaan, geniet ervan en ga naar die Retraite!!
Mieters, zelfs Ichthus Nijmegen, die nog maar 4 aanmeldingen heeft, is ons al voorbijgestreefd in de stand, terwijl wij al 16 aanmeldingen hebben...
2010-11-02 16:37:02Ja, maar er gaan nog veel meer die zich nog moeten opgeven, Aalze Hut gaat ook!
2010-11-03 08:25:56Enne ik heb niet gehoord uit vertrouwelijke bron dat Blikje ook gaat, maar zou dat niet erg vinden
Blikje, wat zouden we moeten zonder Blikje?
2010-11-03 10:37:31We hebben zeker weten het charisme van blikje nodig tijdens de brasactie!
Yeah, ik ben dr ook bij!
ik ben er ook bij
2010-11-03 20:22:10Wat ontzettend gaaf, jcornielje en laura myrna!
Ik moet me ook langzamerhand eens op gaan geven. Maar ik weet nog steeds niet welke workshop ik wil volgen
- Kingma
- LA Pêcheur
- dirk
- Double U B
- janvier
- Femke
- Alja
- Lewistrick
- AW'tje
- ElineBak
- Kip
- Friezin (toch?)
- Pino
- Iriss
- T
- jcornielje
- laura myrna
- Kingma
- LA Pêcheur
- dirk
- Double U B
- janvier
- Femke
- Alja
- Lewistrick
- AW'tje
- ElineBak
- Kip
- Friezin (toch?)
- JA
- Pino
- Iriss
- T
- jcornielje
- laura myrna
- Aalze Hut
- Jaap B.
- Blikje??
- Kingma
- LA Pêcheur
- dirk
- Double U B
- janvier
- Femke
- Alja
- Lewistrick
- AW'tje
- ElineBak
- Kip
- Friezin (toch?)
- JA
- Pino
- Iriss
- T
- jcornielje
- laura myrna
- Aalze Hut
- Jaap B.
- Blikje??
- Lucky Luke
- Jodoh
En nog zeker meer Ichthianen, maar ik weet hun forumnamen zo even niet...
- Kingma
- LA Pêcheur
- dirk
- Double U B
- janvier
- Femke
- Alja
- Lewistrick
- AW'tje
- ElineBak
- Kip
- Proeme
- Friezin (toch?)
- JA
- Pino
- Iriss
- T
- jcornielje
- laura myrna
- Aalze Hut
- Jaap B.
- Blikje??
- Lucky Luke
- Jodoh
zet mij ook maar op de lijst
2010-11-05 00:54:11Maar straks ga ik daar heen en ken ik helemaal niemand Die kans lijkt erg klein te zijn, want de volgende Groningse Ichthianen gaan ook:
- Kingma
- LA Pêcheur
- dirk
- Double U B
- janvier
- Femke
- Alja
- Lewistrick
- AW'tje
- ElineBak
- Kip
- Proeme
- JA
- Pino
- Iriss
- T
- jcornielje
- laura myrna
- Aalze Hut
- Jaap B.
- Blikje??
- Lucky Luke
- Jodoh
- Bram (was dat nou zo moeilijk om zelf te doen?)
Ik hoorde gister allemaal weer meer mensen die waarschijnlijk ook gaan, maar ik heb het niet allemaal meer onthouden, maar we gaan echt met veel
De vroegboekkorting geldt nog een paar dagen, tot 8 november.
De aanmelding geldt pas als er betaald is. Dus voor 8 november aangemeld maar na 8 november betaald betekent dat de vroeg boek korting NIET meer geldig is.
Dan is de prijs €52,50.
Alvast bedankt voor jullie medewerking.
Namens het Retraite bestuur
Maar straks ga ik daar heen en ken ik helemaal niemand?! Die kans lijkt erg klein te zijn, want de volgende Groningse Ichthianen gaan ook:
- Kingma
- LA Pêcheur
- dirk
- Double U B
- janvier
- Femke
- Alja
- Lewistrick
- AW'tje
- ElineBak
- Kip
- Anneke
- Proeme
- JA
- Pino
- Iriss
- T
- jcornielje
- laura myrna
- Aalze Hut
- Jaap B.
- Aecie
- Blikje??
- Lucky Luke
- Jodoh
- Bram
Dus nog meer mensen zijn nodig!
Net betaald
Ik ga nu ook officieel mee. Maar ja, als Ichthus Landelijk vertegenwoordig vanuit het Grunnen's Bestuur kun je ook niet thuis blijven Daarom is de lijst nu als volgt:
- Kingma
- LA Pêcheur
- dirk
- Double U B
- janvier
- Femke
- Alja
- Lewistrick
- AW'tje
- ElineBak
- Kip
- Anneke
- Proeme
- JA
- Pino
- Iriss
- T
- jcornielje
- laura myrna
- Aalze Hut
- Jaap B.
- Aecie
- Blikje??
- Lucky Luke
- Jodoh
- Bram
- Fransiscus
en het MT natuurlijk Want die staan hier i.i.g. niet allemaal tussen....
De aanmelding geldt pas als er betaald is. Dus voor 8 november aangemeld maar na 8 november betaald betekent dat de vroeg boek korting NIET meer geldig is.
Dan is de prijs €52,50.
Namens het Retraite bestuur
jamaar, jamaar...
ik weet nog niet welke workshop ik wil doen...
jamaar, jamaar...
Snel een knoop doorhakken dan
jamaar, jamaar...
Ik doe de eerste, lijkt me vet intressant
En ik!
- Kingma
- LA Pêcheur
- dirk
- Double U B
- janvier
- Femke
- Alja
- Lewistrick
- AW'tje
- ElineBak
- Kip
- Anneke
- Proeme
- JA
- Pino
- Iriss
- T
- jcornielje
- laura myrna
- Aalze Hut
- Jaap B.
- Aecie
- Blikje??
- Lucky Luke
- Jodoh
- Bram
- Fransiscus
- Jootje
En ik!
Jootje! Wat een gezelligheid!
Dan is de prijs €52,50.
Namens het Retraite bestuurjamaar, jamaar...
Ik ook niet! Het is allemaal gewoon superboeiend
Anders vul je gewoon een workshop in en ga je dan alsnog bij een andere zitten... (alleen voor mensen die geen besluit kunnen nemen, mensen die weten wat ze willen moeten natuurlijk wel eerlijk hun keuze invullen )
jamaar, jamaar...
Ik ook niet! Het is allemaal gewoon superboeiend
Jullie weten toch wanneer de workshops worden ingedeeld, als je echt een andere wil geef je dat gewoon even door
En ik!
Jootje! Wat een gezelligheid!
+1
29 Ichthianen, tel ik al in dit rijtje (inclusief Blikje, die nog vraagtekens achter z'n naam heeft staan). En er zouden er nog meer bij komen? Mieters, dit wordt echt een leuke Retraite!
er hebben zich al 22 opgegeven!
En femke zei hierboven ook dat ze komt!
- Kingma
- LA Pêcheur
- dirk
- Double U B
- janvier
- Femke
- Alja
- Lewistrick
- AW'tje
- ElineBak
- Kip
- Anneke
- Proeme
- JA
- Pino
- Iriss
- T
- jcornielje
- laura myrna
- Aalze Hut
- Jaap B.
- Aecie
- Blikje??
- Lucky Luke
- Jodoh
- Bram
- Fransiscus
- Jootje
- Femke
Is er iemand die met een auto gaat en die op zondag nog een plekje over heeft?
2010-11-07 19:39:43Is er iemand die met een auto gaat en die op zondag nog een plekje over heeft?
ik ga met de auto en ik ben op zoek naar 3 mensen die willen meerijden, zowel op vrijdag als op zondag. Dan kunnen we de benzinekosten delen, en is het voor iedereen goedkoper.
Mag ik bij deze concluderen dat de eerste plek vergeven is?
Als ik de lijst mag geloven dan loopt de Ichthus Retraite site zwaar achter... (Femke is nu overigens dubbel )
Is er iemand die met een auto gaat en die op zondag nog een plekje over heeft?
ik ga met de auto en ik ben op zoek naar 3 mensen die willen meerijden, zowel op vrijdag als op zondag. Dan kunnen we de benzinekosten delen, en is het voor iedereen goedkoper.
Mag ik bij deze concluderen dat de eerste plek vergeven is?
Bij deze geven Lekkerding en Kip zich ook op, als dat nog kan?! (A) Laat het maar even weten of het nog mogelijk is..!
Ha, dat gaat snel.
De 3 lege plekken in de auto zijn vergeven aan Jootje, Lekkerding en Kip.
Zou ik dat aankunnen, met 3 vrouwen in de auto?
@Jootje: je vroeg om een ritje op zondag, ik ga er gemakshalve van uit dat je dan ook op vrijdag wel mee wilt rijden. Zo niet, dan heb ik op vrijdag nog een plekje over voor iemand anders.
jamaar, jamaar...
knoop doorgehakt, aanmelding verstuurd en meteen betaald.
Als ik de lijst mag geloven dan loopt de Ichthus Retraite site zwaar achter... (Femke is nu overigens dubbel
)
Ze hebben vast ook niet zo'n enthousiaste penningmeester als vorig jaar
- Kingma
- LA Pêcheur
- dirk
- Double U B
- janvier
- Femke
- Alja
- Lewistrick
- AW'tje
- ElineBak
- Kip
- Anneke
- Proeme
- JA
- Pino
- Iriss
- T
- jcornielje
- laura myrna
- Aalze Hut
- Jaap B.
- Aecie
- Blikje??
- Lucky Luke
- Jodoh
- Bram
- Fransiscus
- Jootje
Kom op jongens, betalen! Mijn eergevoel geeft aan dat we toch minstens boven Ichthus Nijmegen moeten blijven!
VANDAAG IS DE LAATSTE DAG VAN HET GOEDKOPERE TARIEF...
Wil je goedkoper mee, dan moet je vandaag nog aanmelden en betalen.
VANDAAG IS DE LAATSTE DAG VAN HET GOEDKOPERE TARIEF...
Wil je goedkoper mee, dan moet je vandaag nog aanmelden en betalen.
je wil eigenlijk zeggen dat iedereen zich vanaf morgen moet gaan opgeven toch? Is beter voor de retraite-financiën
Hey Proeme,
Het liefst rijd ik alleen zondag mee terug, want vrijdag is voor mij gratis reizen Maar is dat teveel gedoe dan is vrijdag en zondag allebei ook goed, dus de plek is sowieso op zondag vergeven.
Top!
op zich is een retourtje benzine nog steeds goedkoper dan een enkeltje trein
maar mocht er iemand heel graag op vrijdag met de auto gaan (dan kun je wat later vertrekken) en zondag met de trein terug, dan kan dat dus.
hoe laat vertrek je dan??
ik heb die vrijdag stage dus als ik de trein neem ben ik pas heel laat daar, maar met de auto gaat het misschien sneller idd..
waarschijnlijk rond 3 uur. Dan zijn we tegen 6 uur daar, precies op tijd voor het eten. Maar ik moet ook werken die dag, dus moet nog even precies kijken hoe en wat.
2010-11-09 06:42:52Oh laat dan maar, dan ben ik nog lang niet klaar met stage...
2010-11-10 15:42:23zo, laten we eens in een ander agendatopic posten!
Sowieso mijn halve kring gaat, super cool!
Hoelaat reist iedereen, ik heb tot 16:00 college, maar wie weet skip ik die wel, maar als er toch nog mensen later gaan...
En het MT speelt natuurlijk!
Hoelaat reist iedereen, ik heb tot 16:00 college, maar wie weet skip ik die wel, maar als er toch nog mensen later gaan...
Ik heb tot 16:00 tentamen. Samen reizen?
Wilde eigenlijk meteen daarna die kant op, maar waarschijnlijk missen we de dienst wel, helaas.
Ik heb tot 16:00 tentamen. Samen reizen?
Wilde eigenlijk meteen daarna die kant op, maar waarschijnlijk missen we de dienst wel, helaas.
Ik moet nog even besluiten of ik het college belangrijk genoeg vind om er heen te gaan, zo ja, dan lijkt het me tof! Ik herinner me nog onze gezellig reis naar het slotweekend
Zorg je er trouwens nog even voor dat Mossel ook meegaat? (ze heeft al vrij genomen, maar moet nog overgehaald worden mee te gaan)
ik neem de trein van 17.06. Wie met mij?
2010-11-17 17:47:29Zijn er ook mensen die al om 13.06 gaan en netjes om 17.00 aankomen? Of moet ik dan alleen reizen?
2010-11-19 15:00:12Ik ben inderdaad wel van plan om op het nette tijdstip te vertrekken, afhankelijk van de meest snelle aansluiting.
2010-11-19 15:16:45Hmzpfff grmbl.
Weer mijn enkel verstuikt. Weet niet of ik nu wel mee kan!
In elk geval niet met de trein... is er iemand met wie ik mee kan rijden, die na 16.30 vertrekt?
Hmzpfff grmbl.
Weer mijn enkel verstuikt. Weet niet of ik nu wel mee kan!
In elk geval niet met de trein... is er iemand met wie ik mee kan rijden, die na 16.30 vertrekt?
Tjong, vervelend! Hmm, denk wel een beetje aan jezelf he? De Retraite is top, maar als het niet kan om je voet, niet doen .
Als je toch besluit te gaan, misschien kun je de heenweg nog met Proeme mee, volgens mij had hij nog niet iemand voor de heenweg... Voor de terugweg geen idee.
Ik heb inderdaad op vrijdag een plekje in de auto, maar wij vetrekken al rond 15.15 uur.
En het is dus alleen voor de vrijdag, op zondag zit de auto vol.
Zijn er ook mensen die al om 13.06 gaan en netjes om 17.00 aankomen? Of moet ik dan alleen reizen?
Dat ben ik ook aan het overwegen. Heerlijk: op tijd in het klooster, mooi slaapplekje uitzoeken, en zeker weten op tijd zijn. Zelfs al knalt Utrecht eruit .
Edit: oh wacht: ik wil denk ik een xx.46-trein nemen. Dat scheelt overstappen op Amersfoort Centraal, en is geen stoptrein tot aan Zwolle (dus relaxter). Maar ik weet niet hoe ideaal die aansluit op de tijden van het Retraitevervoer...
We moeten maar ff kijken wat het beste uitkomt idd. Anders kunnen we altijd nog een broodje kebab doen op Den Bosch CS...
Mijn iPhone geeft trouwens sneew aan voor dit weekend! Wat zou dat mooi zijn! Net als twee jaar geleden
ik zie voor vrijdag ook veel sneeuw-voorspellingen. Hier en daar staat een voorspelling voor natte sneeuw, wat logischer is als de temperatuur boven 0 ligt.
Dat wordt een interessant ritje vrijdag...
Tjong, vervelend! Hmm, denk wel een beetje aan jezelf he? De Retraite is top, maar als het niet kan om je voet, niet doen.
Als je toch besluit te gaan, misschien kun je de heenweg nog met Proeme mee, volgens mij had hij nog niet iemand voor de heenweg... Voor de terugweg geen idee.
Tja, stiekem hoop ik dat ik vrijdag weer kan lopen (a).
Maar je hebt gelijk, ik moet rustig aan doen.
Ik heb inderdaad op vrijdag een plekje in de auto, maar wij vetrekken al rond 15.15 uur.
En het is dus alleen voor de vrijdag, op zondag zit de auto vol.
Dat wordt lastig, ik heb tot 16.00 tentamen. En zonder vervoer voor terug ga ik liever ook niet heen.
Theoretisch zou ik wel met de trein kunnen als mijn bagage met een auto mee kan. Maar in het kader van rustig aan doen...
Nouja ik kijk wel even hoe het gaat. Ik kan er iig wel een beetje op staan, dus het is nu niet zo erg als de vorige keer
Theoretisch zou ik alsnog wel met de trein kunnen, als een auto mijn bagage meeneemt, maar in het kader van rustig aan doen...
Nouja ik zie wel even hoe het gaat. Ik kan er iig wel een beetje op staan, dus het is niet zo erg als de vorige keer
Theoretisch zou ik wel met de trein kunnen als mijn bagage met een auto mee kan. Maar in het kader van rustig aan doen...
Bagage zou denk ik geen probleem moeten zijn deze zou vast wel in een auto mee kunnen (busje MT??) en anders in de trein kan iedereen ook wel een deel oppakken.
Ik heb zelf nog geen besluit genomen hoelaat ik vrijdag vertrek maar dat voorstel van Double UB om broodje shoarma op den bosch te doen klink goed
Er gaat inderdaad vrijdagochtend een busje met MT spullen weg. Ik weet alleen momenteel nog niet wie/wat er precies allemaal in moet, maar als er nog ruimte is dan kan je bagage natuurlijk wel mee.
2010-11-22 12:37:01En er worden vrijdag 'lokaal behoorlijke hoeveelheden sneeuw' verwacht. Als dat echt komt moeten we maar hopen dat NS echt voorbereid is op nog een sneeuwwinter.
2010-11-22 17:42:16En er worden vrijdag 'lokaal behoorlijke hoeveelheden sneeuw' verwacht. Als dat echt komt moeten we maar hopen dat NS echt voorbereid is op nog een sneeuwwinter.
Bij "veel sneeuw" denk ik aan falend OV en veel files.
Het zou best wel eens een strijd kunnen worden om 300 man in Helvoirt te krijgen vrijdag. Zijn we meteen met het thema bezig
Johanna-invasie op de Retraite
Wiew! Johanna's, verenigt u!
Zo, de fysiotherapeut heeft mijn enkel ingetapet, dus ik kan weer voorzichtig lopen! Dus als ik rustig aan doe, dan kan ik vast wel mee naar de Retraite, zelfs met de trein (moet alleen geen wandelingen gaan maken).
Wie van het MT zou ik evt. kunnen vragen of mijn bagage net hun mee kan? (voor het geval dat ik het niet aandurf om er zelf mee te gaan sjouwen)
Wie van het MT zou ik evt. kunnen vragen of mijn bagage net hun mee kan? (voor het geval dat ik het niet aandurf om er zelf mee te gaan sjouwen)
Je kunt het beste mij donderdag even bellen denk ik, dan weet ik hopelijk meer
Zijn er ook mensen die al om 13.06 gaan en netjes om 17.00 aankomen? Of moet ik dan alleen reizen?
Dat ben ik ook aan het overwegen. Heerlijk: op tijd in het klooster, mooi slaapplekje uitzoeken, en zeker weten op tijd zijn. Zelfs al knalt Utrecht eruit.
Edit: oh wacht: ik wil denk ik een xx.46-trein nemen. Dat scheelt overstappen op Amersfoort Centraal, en is geen stoptrein tot aan Zwolle (dus relaxter). Maar ik weet niet hoe ideaal die aansluit op de tijden van het Retraitevervoer...
Oh, wait, I've got the point . Met de xx.46-trein mis je op Utrecht Centraal de aansluiting naar Den Bosch en kom je dus net zo laat aan als bij een xx.06-trein. Hmm... Dan wordt het toch een xx.06-trein. Die van 13.06 vind ik wel een puik idee, maar 14.06 kan ook.
De leden van Krot Shaveh zijn er in ieder geval klaar voor!
Ik begrijp dat het nieuwe plan is om niet alleen iemand te brassen, maar ook lek te prikken? Dat is wel heel erg battle-gericht hoor.
2010-11-24 12:57:00Alja en ik nemen de trein van 14:06, dan zijn we om 17:52 in Helvoirt
Edit: we nemen de bus van 13:33 vanuit VVV
Wie gaat er mee?
Dus Iriss en JA om 17.06?
Die hoop ik ook te halen, spreken we af op het perron ofzo?
wie gaan er om 13:06? Ik heb tot 12 uur college, sluit dus erg goed aan ...
zeg 't maar (a)!
Dus Iriss en JA om 17.06?
Die hoop ik ook te halen, spreken we af op het perron ofzo?
JA zit bij mij in de auto
2010-11-26 08:21:38Klopt, ik ga met flip mee (sorry ), mijn gitaar neemt iemand anders voor me mee, super lief!
(zonder gitaar gaat JA niet op retraite)
Klopt, ik ga met flip mee
Met wie?
Met wie?
flip
EDIT: ik hoop niet dat ie dit nog leest, straks mag ik niet meer mee..
Met wie?
flip
Pas maar op, hij wordt altijd heel boos als ik dat tegen hem zeg...
Hmm, bij durft bij mij meestal niet HEEEL boos te worden, maar hij vindt het idd niet echt leuk.
Oke oke, Sorry Proeme
Mochten er nog mensen mee willen rijden vanaf zwolle dan heeft mijn auto nog wat plekjes over. Maar ik (Jasper) vertrek pas tussen 17:00 en 17:15. Ben je om 18:45 in Helvoirt. Nou ja mocht je wat later die kant op gaan ben je welkom en moet je het maar laten weten.
2010-11-26 10:51:03Ik ben helaas pas om 18.15 in zwolle...
edit: ik kan om 17.37 al in Zwolle zijn
Ik ga over 15 minuten weg...
2010-11-26 11:02:54allemaal een heel erg fijn weekend toegewenst! Ik hoop dat het echt heel mooi is voor iedereen! Veel zegen!
2010-11-26 11:03:19wie gaan er om 13:06? Ik heb tot 12 uur college, sluit dus erg goed aan
...
zeg 't maar (a)!
Double U B, Pino? Dat filter ik een beetje uit bovenstaande reacties.
@Gipsy: Dankjewel! Jammer dat je niet meegaat!
Gaat er misschien nog iemand op zaterdag?
Ben nog een beetje aan het twijfelen...
nog even wat voor de eventuele eenzame reizigers aan t eind van de middag...
Johanna, GJ en ik gaan met de trein van 15.46u vanaf CS
Dus wil je gezelschap tijdens t reizen, sluit je dan aan
weten jullie zeker dat jullie de trein van 15.46 willen nemen? Met die van 16.06 kom je net zo laat aan... (dacht ik)
2010-11-26 12:19:26Heel veel plezier allemaal! Ik kan er helaas niet bij zijn, maar zal vanavond een toast uitbrengen op een geslaagde Retraite...
2010-11-26 12:33:44allemaal een heel erg fijn weekend toegewenst! Ik hoop dat het echt heel mooi is voor iedereen! Veel zegen!
Jij ook een heel fijn weekend en suc6 met het MD
Met wie?
flip
Pas maar op, hij wordt altijd heel boos als ik dat tegen hem zeg...
de auto waar ik in rij is erg klein. Misschien wel te vol. Ik denk dat ik JA maar op het dak bind...
2010-11-26 15:03:32Hmm, bij durft bij mij meestal niet HEEEL boos te worden, maar hij vindt het idd niet echt leuk.
Oke oke, Sorry Proeme
nou vooruit, als we nou een tas op de achterbank zetten pas jij nog wel in de kofferbak. Is minder koud dan op het dak
2010-11-26 15:04:31JA heeft uiteindelijk gewoon op de achterbank gezeten.
We zijn veilig thuis.
En wat een tof weekend. Met name op zaterdag vond ik de inhoud erg goed. Vrijdagavond-spreker ook interessant. Zondag wat minder, maar ach, de zaterdag zat al zo vol dat dat niet erg meer was.
En voor de ontspanning lekker in de sneeuw lopen en je stem kapot schreeuwen om Alja en de rest van het oranje team aan te moedigen
en stiekem mis ik Ichthus wel een beetje...
en je stem kapot schreeuwen om Alja en de rest van het oranje team aan te moedigen
Tja, uhm, jouw stem kan dat tenminste aan.... Hmm, achteraf baal ik wel weer een beetje van de toestand waarin mijn stem zich momenteel weer verkeerd... Al was het zeker de moeite waard om Alja zo hard aan te moedigen en het Ichthus Grunn laid te brallen!
Dan nog even over de rest van het weekend: Ik vond het een super tof weekend. Ik ben uiteindelijk niet zo tot rust gekomen als ik had gewild, maar heb toch geestelijk super veel aan dit weekend gehad! Goede gesprekken, veel kunnen lachen en gek doen (waar zelfs nog een claridadartikel uit is ontstaan).
Ook was het gewoon super mooi om met zo'n grote groep Groningers aanwezig te mogen zijn. Er wordt de laatste tijd best wel eens negatief commentaar op Ichthus geleverd, termen als 'ichthusmoeheid'. Maar waar ik dit weekend gewoon weer achter ben gekomen: Ichthus Groningen zit vol super mooie mensen, ieder uniek en ieder met een verlangen steeds iets meer van God te mogen zien en daar samen voor te willen gaan. Ik ben dan ook echt enthousiast over Ichthus en lieg niet als ik zeg: 'ICHTHUS IS TOF, IK BEN TROTS OP ICHTHUS!' Wat ben ik blij dat ik de mogelijkheid heb om als student bij een vereniging als Ichthus aangesloten te mogen zijn
het was súper vermoeiend, maar wel écht super gaaf!
ichthus groningen is tof!
ORANJE!
Het was inderdaad een geweldig weekend en het was heerlijk om weer met het MT mee te spelen!
God is good!
JA, wat ben je weer lekker lang van stof...
Ik heb ook erg van het weekend genoten en vooral op geestelijk gebied er veel aangehad. Het weekend heeft me weer dicht(er) bij God gebracht. Nou is de truc om niet weer verder van Hem af te gaan staan...
En de AAP-kamer heeft uiteraard veel lol gehad, maar dat staat buiten kijf
Het was een mooi weekend! Veel gezelligheid, goede gesprekken en nieuwe mensen leren kennen We hebben Ichthus Groningen lekker op de kaart gezet door o.a. het ik houd van Ichthus spel (ALJAAAAA) en het Ichthus Grunn Laid, maar ook de Zacheusbokaal en doorgegeven tradities.
God was ook erg aanwezig, wat soms veel strijd opleverde, maar vooral gewoon heel prettig was om te merken. Hij is goed!
nog foto's:
http://picasaweb.google.com/jonathanvdham/Retraite2010?authkey=Gv1sRgCNfgr7_A3Kr8vAE&feat=email#
(sorry, weet niet hoe je dit netjes neerzet)
daarentegen de mensen om de AAP-kamer heen wellicht iets minder
verder was het inderdaad een mooi en geslaagd weekend
daarentegen de mensen om de AAP-kamer heen wellicht iets minder
verder was het inderdaad een mooi en geslaagd weekend
donders, waren jullie net zo irritant als onze buren? Aso's! shame on you...
Jullie buren? Pardon? Misschien moet je iets specifieker zijn..
2010-11-30 17:16:16nog foto's:
http://picasaweb.google.com/jonathanvdham/Retraite2010?authkey=Gv1sRgCNfgr7_A3Kr8vAE&feat=email#
Hij werkt niet.. Meneer van der Ham heeft zijn foto's niet openbaar gemaakt.
Ichthus Groningen zit vol super mooie mensen, ieder uniek en ieder met een verlangen steeds iets meer van God te mogen zien en daar samen voor te willen gaan. Ik ben dan ook echt enthousiast over Ichthus en lieg niet als ik zeg: 'ICHTHUS IS TOF, IK BEN TROTS OP ICHTHUS!'
AMEN!!!
ik zou het eerder gezellig noemen. Bovendien was het geloof ik na 23:00 wel stil bij ons. Althans toen ik om 5u binnenkwam hoorde ik niemand geluiden maken.
Maar ik begrijp dat jullie buren uit Eindhoven kwamen
ik zou het eerder gezellig noemen. Bovendien was het geloof ik na 23:00 wel stil bij ons. Althans toen ik om 5u binnenkwam hoorde ik niemand geluiden maken.
Maar ik begrijp dat jullie buren uit Eindhoven kwamen
Ja, dat dacht ik dus ook, maar de donderse mensen kwamen uit Utrecht... En het was super genant, ze konden namelijk ook horen hoe irritant wij ze vonden... Dus er is zaterdag wederzijds excuses geweest en toen was het die nacht wel stil.
23:00 uur valt idd mee, onze buren hebben van 03:30 tot 05:00 super veel kabaal staan maken
Ichthus Groningen zit vol super mooie mensen, ieder uniek en ieder met een verlangen steeds iets meer van God te mogen zien en daar samen voor te willen gaan. Ik ben dan ook echt enthousiast over Ichthus en lieg niet als ik zeg: 'ICHTHUS IS TOF, IK BEN TROTS OP ICHTHUS!'
AMEN!!!
Jeej, eindelijk een bestuurder bereikt. Ik ben idd trots op jullie en op heel Ichthus
03:30 tot 05:00 super veel kabaal staan maken
ja daarvoor had je inderdaad wel naar de kelder gekund
nog foto's:
Hij werkt niet.. Meneer van der Ham heeft zijn foto's niet openbaar gemaakt.
Dan mag je gewoon zelf naar www.ichthusretraite.nl gaan
En waar staat de link naar de foto's dan?
2010-12-01 21:04:37Onder Multimedia.
Zijn er ook foto's van Groningse Ichthianen? (proeme, Femke, Lewistrick, ...?)
Mijn foto's staat HIER
Ik heb uiteindelijk niet heel veel foto's. Eigenlijk van de Retraite zelf maar 2, de rest is sneeuw en nostalgie.
Wat ik me trouwens nog afvroeg: kende iemand dat geniale liedje van zaterdagavond over dat skieën? Ik weet de tekst niet meer helemaal, maar iets met
"I'm ... .. the snow. Arms out, arms in, chest up, ..., knees together, feet together, hips around, ..., ...?"
Wat zijn de aanvullingen en/of correcties? Ik vond 'm echt cool .
... geniale ...
Dat deel heb ik even gemist geloof ik
Waarom vond je 'm niet geniaal?
Wat ik me trouwens nog afvroeg: kende iemand dat geniale liedje van zaterdagavond over dat skieën? Ik weet de tekst niet meer helemaal, maar iets met
"I'm ... .. the snow. Arms out, arms in, chest up, ..., knees together, feet together, hips around, ..., ...?"
Wat zijn de aanvullingen en/of correcties? Ik vond 'm echt cool.
ik was er niet maar het klinkt als een verbastering van i'm singing in the rain.
2010-12-04 21:00:24
Singing in the Rain
I'm singing in the rain, just singing in the rain
What a glorious feeling I'm happy again
thumbs up...thumbs up (do the motion)
choo cha cha choo cha cha choo cha cha cha
elbows back ... elbows back (do the motion)
knees together...knees together (do the motion)
toes together...toes together (do the motion)
bend over...bend over (do the motion)
tongue out...tongue out (do the motion,continue singing)
tongue out...tongue out (do the motion,continue singing)
sit down....sit down. (do the motion)
Wat zijn de aanvullingen en/of correcties? Ik vond 'm echt cool.
Hmm.. ik was er ook niet, maar nu ik 'choo choo wa' zie staan, moet ik denken aan deze: (ik mag toch niet hopen dat je deze bedoelt )
XveIiC22DYI
Haha, nou blijkt ie toch opeens een stuk bekender dan ik dacht!
@Alja: ik denk dat het gewoon meer jou ding is dat het mijne
@ LA ShakeIt: Die versie ken ik ook alleen dan de apres-ski-versie. Dus dan komt hij iets minder kinderachtig over... (overigens ideaal om mensen op de dansvloer te krijgen ) Toen ik die op de retraite hoorde moest ik ook aan deze denken. Alleen het is hem niet.
Het was echt idd "Arms out, *arms out*
Arms in *arms in*
Chest up *chest up*
en nog wat van die dingen gevolgd door de soepele heupbeweging met "I'm skiing in the snow (?) i'm skiing in the snow."
Ik had overigens het gevoel dat kingma hem verdacht goed kende, aangezien hij enthousiast meedeed
Er was een een ski-leraar die nam zijn troep klein leskindjes mee op een prachtige tocht, ondertussen gaf hij hun ski-lessen...
Onder het skiën riep de ski-leraar instructies zodat de kleine kindjes steeds beter zouden leren skiën. De kleine kindjes moest de ski-leraar naroepen, zodat hij wist dat ze deden wat hij zei en hem gehoord hadden.
Daar kwam de eerste helling aan:
I'm skiing in the snow. I'm skiing in the snow
Arms out. ARMS OUT!
Arms out. ARMS OUT!
Arms in. ARMS IN!
Arms out. ARMS OUT!
Arms in. ARMS IN!
Chest up. CHEST UP!
Arms out. ARMS OUT!
Arms in. ARMS IN!
Chest up. CHEST UP!
Knees together. KNEES TOGETHER!
Arms out. ARMS OUT!
Arms in. ARMS IN!
Chest up. CHEST UP!
Feet together. FEET TOGETHER!
Arms out. ARMS OUT!
Arms in. ARMS IN!
Chest up. CHEST UP!
Hips around. HIPS AROUND
Arms out. ARMS OUT!
Arms in. ARMS IN!
Chest up. CHEST UP!
Hips around. HIPS AROUND
Eyes out. EYES OUT!
Arms out. ARMS OUT!
Arms in. ARMS IN!
Chest up. CHEST UP!
Hips around. HIPS AROUND
Eyes out. EYES OUT!
Tongue out. TONGUE OUT!
I'umh shkiin in the shnowh. I'umh shkiin in the shnowh.
En toen waren alle liever kleine leskindjes en de ski-leraar met bevroren tongen in het dal aangekomen .
(en ik hoop dat ik niks ben vergeten .)
Ik vind Singing in the rain nog altijd de leukste!
(Tatoetita tatoetita tatoetita tataaa)
@T: thanks!! Dat ziet er wel redelijk volledig uit. En nu begrijp ik het de context ook, want dat verhaaltje vooraf was me op de Retraite ontgaan.
2010-12-06 20:05:50@ Alja, die heb ik er ook zelf bij verzonnen
Het klinkt in ieder geval plausibel .
Die jongen op de Retraite (Martin) had er zelf ook een heel verhaal bij, maar er was zoveel geroezemoes om me heen dat dat me ontgaan is. Opeens stond iedereen 'raar' te doen, en toen dacht ik: ik doe maar mee .
Opeens stond iedereen 'raar' te doen, en toen dacht ik: ik doe maar mee
.
Heerlijk